Hejsan forumet.

Har renoverat vår ovanvåning men lite återstår.

Lister, golv trappräcke m,m

Nu till frågan. Har sneglat på Lundbergs trappräcke serien New york alt helsinki.
Hur svåra är dessa att montera och få det bra. Tänkt att göra detta när familjen är bortrest så att ingen trillar ner när räcket är borta. Vill vinkla räcket för att få mera "luft" i rummet på den lilla klacken. Tidigare räcke gick in i väggen rakt.Vad tycker ni?
 
”Hur svårt är det?” är en ganska svår fråga. Men är man normalhändig så är det inte så svårt och det finns hyfsade instruktioner som visar hur man gör. Gäller som med det mesta annat att vara noggrann och metodisk.

Jag förstår inte vad du menar med att du vill vinkla räcket, kan du utveckla?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
”Hur svårt är det?” är en ganska svår fråga. Men är man normalhändig så är det inte så svårt och det finns hyfsade instruktioner som visar hur man gör. Gäller som med det mesta annat att vara noggrann och metodisk.

Jag förstår inte vad du menar med att du vill vinkla räcket, kan du utveckla?

Ja jag håller med, kanske en dum fråga. Är händig med det mesta, var väl mest om det är krångligt då överliggare m,m skall kapas i exakta längder m,m men tror jag skall få ihop det.

Angående vinkeln så går nuvarande räcke in i väggen, dvs har en "golvbit" som man ej kommer åt då räcket är ivägen. Tanken är att dra räcket runt öppningen istället. Dvs där lampan står nu tänkte jag sätta räcket framför ist för rakt in i väggen.
 
Klarar du exempelvis av att sätta foder runt en dörr snyggt så fixar du att bygga räcke också.

Håller med dig om att rcket borde följa trapphålet. Det blir ju en svårutnyttjad yta i vilket fall som helst men det ser mer riktigt ut tycker jag.
 
  • Gilla
dillen76
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.