Så här såg/ser det ut hos oss, enda skillnaden är att grunden är plastad i samband med att jag installerade avfuktaren då.
Borde väl kanske göra ett försök att byta ut all asfaboard och resterande isoleringen i år.

Borde väl kanske göra ett försök att byta ut all asfaboard och resterande isoleringen i år.

Produkter som diskuteras: "avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Nja, kaffe i sommarstuga låter rätt trevligt... 
Cuprinol luktar mer kemiskt...
Cuprinol luktar mer kemiskt...
Hos oss böt vi trossbotten efter fördjupad undersökning. Ingen rekomendation om syllen.Dan_Johansson skrev:
Nu fick jag loss en bit av syllen, är lite mörkare utvändigt och luktar inte riktigt normalt trä... Vad tror ni, kan den vara tryckimpregnerad?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Nä, jag tror inte den är tryckt...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Jag tycker mest det ser ut som en gammal obehandlad träbit, brukar inte gamla reglar och sånt man röjt ur också ha den där tonen som går lite åt brunt....
Redigerat:
Tack Dan_Johansson och useless för att ni kikade på bilderna. Så kan det såklart vara. Det hade ju varit det bästa.
kan dock tycka det luktar om den, förhoppningsvis bara luktsmitta. Men ytbehandlingen på övriga trossbotten, läkt etc. var av den ljusare sorten. Inte den typiska gröna färgen. Hur blir man säker på att syllen är obehandlad, finns det tex något labb man kan skicka biten till? tyckte jag läst något om det nånstans, men kan inte komma ihåg vart
kan dock tycka det luktar om den, förhoppningsvis bara luktsmitta. Men ytbehandlingen på övriga trossbotten, läkt etc. var av den ljusare sorten. Inte den typiska gröna färgen. Hur blir man säker på att syllen är obehandlad, finns det tex något labb man kan skicka biten till? tyckte jag läst något om det nånstans, men kan inte komma ihåg vart
Redigerat:
Eurofins Pegasuslab kan man skicka till: https://www.eurofins.se/tjaenster/inomhusmiljoe-eurofins-pegasuslab/prislista-och-analyskatalog/
Så här ser vår analys ut:
Så här ser vår analys ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara