S Småbrukaren skrev:
Ozonbehandling är kanske ett alternativ.
Ja det har jag införskaffat en! Den får jag nog också prova!

Hej, hur gick det med lukten i källaren, löste det sig? Jag har själv en oidentifierbar lukt i källaren som kommer å går (superkonstigt) och det startade när jag sänkte golvet och satte igen ett källarfönster(med Leca).
/Kjell

Hej! Problemet kvarstår! Har putsat en Lecavägg nu också.. luktar ingenting nu sommartid, luktar bara på vintern. Har även satt in en värmeväxlare som byter ut luften helt på bara ett par timmar men ändå är lukten där.. jag börjar tro att det är mina gamla källarfönster som luktar? Ja som sagt jag greppar efter halmstrån.

Fick du koll på skicket på avloppet? För oss var det som sagt det som luktade

Japp vårt va utan anmärkning.

• Gilla
Etnoy
  • Laddar…
Jag springer oxå runt å bara gissar :-( I början så misstänkte jag att det kanske va något djur som kanske krupit nånstans och dött och därav lukten men vi är väl inne på 3’e året nu så det borde inte ha med det att göra…. Jag målade även väggarna i ett rum med silikatfärg (alcro) så jag kontaktade även dom och frågade om dom visste något fall där deras färg reagerar med något och luktar illa, men dom hade aldrig hört talas om det…. Nåja skumt är det.

Japp! Vi har garanterat exakt samma problem!
Jag har bytat allt snart.. uppgjutet golv i källaren med golvvärme. Allt trä är utrivet, putsat väggar, satt ventiler (obefintligt innan)
Pax i tvättstuga och toa, haft massa företag som har varit här o luktat och letat men utan resultat, bytt ut alla golvbrunnar, Vi hade tryckt virke i gillestugan under trägolvet, det är utrivet och uppgjutet med golvvärme.. det som finns kvar att byta är i såfall gamla dörrkarmar och gamla källarfönster ifall det kan va clorfenol i det skitet.

Det som är konstigt i mitt fall är att vi hade inte lukten innan jag grävde ur källaren och inte under tiden källaren va urgrävd stod så i mer än 6mån. Utan lukten kom när jag gjutit igen golven å putsad/målat väggarna. Så frågan blir, vad hände? Tillförde vi något olämpligt? Nåja detektivarbetet fortsätter…..

Hmmm… nu när du säger det.. kan faktiskt ha varit så här också.. hittar du något så skriv!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.