ikeo skrev:
Fläkten går ju hela tiden på både min electrolux och min panasonic det är ju så den känner av tempen i rummet. Enda gången fläkten inte går är ju när den avisar
Precis så är det oftast på LLVP med inverter som anpassar effekten till värmebehovet. Om innerfläkten står i autoläge går den ner på lägsta (tystaste) fläktläget för att bara känna av innertempen trots kompressorn ute kan vara tillfälligt av. Står innerfläkten däremot på läge medium eller high så susar det alltid mer om innerdelen.
 
puda skrev:
Jag rengör mina ca 1 gång i veckan
okej

vi har inte rengjort våra alls än :o Har haft den sedan i julas.

Hur gör jag det?
 
P
beror på vad du har
bruksen kan vara tydlig
annars öppna ytterkåpan uppåt
då bör man se filtren
vanliga modeller tillåter nu att man tar tag i små handtag och lyfter ut filtren
damsug dessa med borstmunstycket
återmontera
klart
hitachi och fujitsu har modeller som rengör automatiskt
 
Vi har LG
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.