Alfredo Alfredo skrev:
Märk väl att jag inte uttrycker någon åsikt om hur eller vad du skriver utan enbart finner din "presentationstext" lite udda och ärligt talat mer likt en "reklamtext" än hur en privatperson brukar presentera sig här på detta uttryckliga konsumentforum.

Jag menar, på vilket sätt är garantitiden på de pumpar du säljer relevant för detta forum?

Redan ditt användarnamn tangerar faktiskt ett direkt regelbrott då reglernas första paragraf säger "Användarnamnet du väljer får inte relatera till kommersiell verksamhet, t ex firmanamn." Jag bryr mig inte det minsta men noterar det i alla fall. ;)
Mitt användarnamn är det admin på forumet som ändrat så det får du ta med dom då det var ett annat tidigare.
Får gå in och kolla vad det står i min precentationstext och ändra om något ser konstigt ut.
För min del vore det enklare att vara helt anonym som dom flesta för då behöver man inte fundera på om man skriver något riktigt olämpligt ;)

när det gäller garantitid så är väl det i högsta grad relevant vid jämförelse på priser, en längre garanti ger mer skydd

Tog bort text i min profil men lyckas inte ändra namn så det får admin göra när dom läser detta.
Sen är jag anonym (y)

C Comfort Thomas skrev:
Mitt användarnamn är det admin på forumet som ändrat så det får du ta med dom då det var ett annat tidigare.
Som jag skrev bryr jag mig inte det minsta. :)

C Comfort Thomas skrev:
Får gå in och kolla vad det står i min precentationstext och ändra om något ser konstigt ut.
Syns det inte rätt tydligt i mitt inlägg?

C Comfort Thomas skrev:
när det gäller garantitid så är väl det i högsta grad relevant vid jämförelse på priser, en längre garanti ger mer skydd
Garantitiden på vad du säljer i ditt yrke är fullkomligt irrelevant när du agerar som en privatperson på ett konsumentforum!

Men kan vi släppa detta? Jag försökte bara framföra en teori kring varför du kanske tolkas som aningen partisk i vissa fall.

Alfredo Alfredo skrev:
Som jag skrev bryr jag mig inte det minsta. :)

Syns det inte rätt tydligt i mitt inlägg?

Garantitiden på vad du säljer i ditt yrke är fullkomligt irrelevant när du agerar som en privatperson på ett konsumentforum!

Men kan vi släppa detta? Jag försökte bara framföra en teori kring varför du kanske tolkas som aningen partisk i vissa fall.
Jo jag såg det på din skärmdump men har inte kikat där själv på väldigt länge så det är redigerat.

Trodde du menade 5års garanti som det pratades i tråden men fattar att du menade det som stog i min profil, texten där har stått kvar ända sedan det var en företagsprofil som sedan admin ändrade namn på.
Men nu är den texten borta.
Namnändring får admin göra vid tillfälle.

Så nu har jag också släppt detta

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Namnändring får admin göra vid tillfälle.
Eller så struntar du i det. :D Trevlig helg!

Alfredo Alfredo skrev:
Eller så struntar du i det. :D Trevlig helg!
Upp till admin om det väcker frågor hos läsare.
Trevlig helg (y)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
2kW är vad den levererar vid -15 till -20 ute.
Vid +7 levererar den 4,8kW men effektuppgifter är vid +7
C Comfort Thomas skrev:
2kW är vad den levererar vid -15 till -20 ute.
Vid +7 levererar den 4,8kW men effektuppgifter är vid +7
Hur har du fått fram dessa uppgifter?

S flat7 skrev:
Jag är både imponerad och överlycklig över min Qlima SC. Svalt och skönt inne nu när det är 30+ ute och vi har haft varmt inne hela vintern. Och hela kalaset kostade 5900:- på rea.
Bästa köpet sedan Hedenhös :-)

• Gilla
useless
  • Laddar…
P
mbha mbha skrev:
Jag är både imponerad och överlycklig över min Qlima SC. Svalt och skönt inne nu när det är 30+ ute och vi har haft varmt inne hela vintern. Och hela kalaset kostade 5900:- på rea.
Bästa köpet sedan Hedenhös :)
fanns dessa på hedenhös tid?

S flat7 skrev:
nu är det en sjukt lång tråd så ser inte vilken modell det handlar om men på produktblad står det som regel Max avgiven temperatur vid olika utetemperaturer.
Finns inte dom uppgifterna kan man gå lite på vad Max avgiven effekt är vid +7 ute

• Gilla
SirTomThompson
  • Laddar…
mbha mbha skrev:
Bästa köpet sedan Hedenhös :)
Installerade min 3:e SC-JA2519 nyligen, denna gång i garaget, för stödvärme på vintern och avfuktning på sommaren. Dessutom kan jag ju kyla ner bilen så att den är sval redan vid start. Den betalade jag dessutom bara 5.495:- för!

Min näst senaste har jag haft sedan i julas, för billigare värme i övervåningen och nu i hettans tider, kyla i sovrummet.

Min första har jag haft 2 ½ år på landet, jag har loggat energianvändningen med en IOT-plugg från Nedis och kan se att den sparat ca 2.000 kWh per vinter, jämfört med åren innan pumpen, så den är redan betald faktiskt. Plus att jag har AC för de allra varmaste dagarna och avfuktning på hösten då.

Väl medveten om att Qlima själva skriver i sin dokumentation att den förväntade livslängden är 4-6 år, deras billiga priser måste ju tas överallt, massproduktion, lite lägre kvalité och enklare distribution, men den som lever får se hur länge de håller....

P
N Nisken skrev:
Installerade min 3:e SC-JA2519 nyligen, denna gång i garaget, för stödvärme på vintern och avfuktning på sommaren. Dessutom kan jag ju kyla ner bilen så att den är sval redan vid start. Den betalade jag dessutom bara 5.495:- för!

Min näst senaste har jag haft sedan i julas, för billigare värme i övervåningen och nu i hettans tider, kyla i sovrummet.

Min första har jag haft 2 ½ år på landet, jag har loggat energianvändningen med en IOT-plugg från Nedis och kan se att den sparat ca 2.000 kWh per vinter, jämfört med åren innan pumpen, så den är redan betald faktiskt. Plus att jag har AC för de allra varmaste dagarna och avfuktning på hösten då.

Väl medveten om att Qlima själva skriver i sin dokumentation att den förväntade livslängden är 4-6 år, deras billiga priser måste ju tas överallt, massproduktion, lite lägre kvalité och enklare distribution, men den som lever får se hur länge de håller....
Jag känner en som med sin märkespump tjänar 10. 000kwh om året

richardtenggren
electroluxaren skrev:
Möjligen sparar? Eller säljer han den gång på gång och tar tillbaka den? ;)

• Gilla
TT4F
  • Laddar…
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Möjligen sparar? Eller säljer han den gång på gång och tar tillbaka den? ;)
Han kör den baklänges och säljer överskottet till en återvinningscentral

• Haha
pjgb
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Blir nog svårt eftersom elfröbrukningen innan VP:n var ca 2.600 kWh för säsongen november till mars och i år var 600 kWh. :)

Men ett märkesfan som du kanske kan spara 10.000 kWh på en förbrukning på 2.600 ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.