153 015 läst ·
482 svar
153k läst
482 svar
Luftvärmepump med snabbkoppling helt borta nu eller?
Det skulle ju kunna vara så att man lätt har lite förutfattade meningar och misstolkar någon som kallar sig @Comfort Thomas på ett konsumentforum och presenterar sig med beskrivningen "Säljer och installerar luftvärmepumpar från dom Svenska distributörerna med 5 års garanti".C Comfort Thomas skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill ge lite understöd här för lite nyansering...Alfredo skrev:
Comfort Thomas har, trots sin profession, försökt att vara relativt objektiv i sina inlägg. Han har givetvis sin åsikt som skiner igenom men är huvudsakligen objektiv. Elektoluxaren är lite mer partisk och subjektiv...
Men det är ju som det skall vara på ett forum. Lite "dialog" för ju samtalen framåt istället för att man läser en massa "jasägares" samstämmiga inlägg. Det spetsar till men samtidigt höjer det argumentsnivån (för det mesta..
Säger en med sex installerade Qlima och en som ligger som reserv i förrådet... Haha!
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
L Lancen skrev:Vill ge lite understöd här för lite nyansering...
Comfort Thomas har, trots sin profession, försökt att vara relativt objektiv i sina inlägg. Han har givetvis sin åsikt som skiner igenom men är huvudsakligen objektiv. Elektoluxaren är lite mer partisk och subjektiv...
Men det är ju som det skall vara på ett forum. Lite "dialog" för ju samtalen framåt istället för att man läser en massa "jasägares" samstämmiga inlägg. Det spetsar till men samtidigt höjer det argumentsnivån (för det mesta..).
Säger en med sex installerade Qlima och en som ligger som reserv i förrådet... Haha!
Trodde i min enfald man fick ha en egen åsikt och speciellt när man springer på dom flesta märken i något sammanhang.
Mina poolvärmepumpar är tex kina tillverkade men dom är riktigt bra om dom används under rätt förutsättningar
Märk väl att jag inte uttrycker någon åsikt om hur eller vad du skriver utan enbart finner din "presentationstext" lite udda och ärligt talat mer likt en "reklamtext" än hur en privatperson brukar presentera sig här på detta uttryckliga konsumentforum.C Comfort Thomas skrev:
Jag menar, på vilket sätt är garantitiden på de pumpar du säljer relevant för detta forum?
Redan ditt användarnamn tangerar faktiskt ett direkt regelbrott då reglernas första paragraf säger "Användarnamnet du väljer får inte relatera till kommersiell verksamhet, t ex firmanamn." Jag bryr mig inte det minsta men noterar det i alla fall.
Jo jag ser att du har upplevt något i alla dina 25 inlägg men jag saknar fortfarande info om du har samma temperatur i alla utrymmena när du kör vattenburet som med luft/luft, dvs din saklighet har en hel del i övrigt att önska.mbha skrev:
Det har jag gjort flera gånger och postat skärmklipp på mina staplar från vattenfall första vintern, där man kunde se jämförelsen med elpatronen och vattenburet. Jag har postat bilder på huset med pumpen utanför. Ni har en bra bit till min nivå av saklighet.
Jag kan bara konstatera att vad folk än frågar eller skriver så hoppar ni två in med samma dravel, gång på gång.
aj f-n då måste ju mitt ligga risigt till oxå, men jag kanske kan få det bytt till climafanatikern?Alfredo skrev:
Märk väl att jag inte uttrycker någon åsikt om hur eller vad du skriver utan enbart finner din "presentationstext" lite udda och ärligt talat mer likt en "reklamtext" än hur en privatperson brukar presentera sig här på detta uttryckliga konsumentforum.
Jag menar, på vilket sätt är garantitiden på de pumpar du säljer relevant för detta forum?
Redan ditt användarnamn tangerar faktiskt ett direkt regelbrott då reglernas första paragraf säger "Användarnamnet du väljer får inte relatera till kommersiell verksamhet, t ex firmanamn." Jag bryr mig inte det minsta men noterar det i alla fall.![]()