C Comfort Thomas skrev:
Har du verkligen läst vad jag skriver ?
Det skulle ju kunna vara så att man lätt har lite förutfattade meningar och misstolkar någon som kallar sig @Comfort Thomas på ett konsumentforum och presenterar sig med beskrivningen "Säljer och installerar luftvärmepumpar från dom Svenska distributörerna med 5 års garanti". ;););)

Profilöversikt för Comfort Thomas som säljer luftvärmepumpar, med medlemsinfo och statistik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det skulle ju kunna vara så att man lätt har lite förutfattade meningar och misstolkar någon som kallar sig @Comfort Thomas på ett konsumentforum och presenterar sig med beskrivningen "Säljer och installerar luftvärmepumpar från dom Svenska distributörerna med 5 års garanti". ;););)

[bild]
Vill ge lite understöd här för lite nyansering...

Comfort Thomas har, trots sin profession, försökt att vara relativt objektiv i sina inlägg. Han har givetvis sin åsikt som skiner igenom men är huvudsakligen objektiv. Elektoluxaren är lite mer partisk och subjektiv...

Men det är ju som det skall vara på ett forum. Lite "dialog" för ju samtalen framåt istället för att man läser en massa "jasägares" samstämmiga inlägg. Det spetsar till men samtidigt höjer det argumentsnivån (för det mesta..:)).

Säger en med sex installerade Qlima och en som ligger som reserv i förrådet... Haha!

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
L Lancen skrev:
Vill ge lite understöd här för lite nyansering...

Comfort Thomas har, trots sin profession, försökt att vara relativt objektiv i sina inlägg. Han har givetvis sin åsikt som skiner igenom men är huvudsakligen objektiv. Elektoluxaren är lite mer partisk och subjektiv...

Men det är ju som det skall vara på ett forum. Lite "dialog" för ju samtalen framåt istället för att man läser en massa "jasägares" samstämmiga inlägg. Det spetsar till men samtidigt höjer det argumentsnivån (för det mesta..:)).

Säger en med sex installerade Qlima och en som ligger som reserv i förrådet... Haha!
(y) Du verkar ha läst vad jag skriver :cool:
Trodde i min enfald man fick ha en egen åsikt och speciellt när man springer på dom flesta märken i något sammanhang.
Mina poolvärmepumpar är tex kina tillverkade men dom är riktigt bra om dom används under rätt förutsättningar

C Comfort Thomas skrev:
(y) Du verkar ha läst vad jag skriver :cool:
Märk väl att jag inte uttrycker någon åsikt om hur eller vad du skriver utan enbart finner din "presentationstext" lite udda och ärligt talat mer likt en "reklamtext" än hur en privatperson brukar presentera sig här på detta uttryckliga konsumentforum.

Jag menar, på vilket sätt är garantitiden på de pumpar du säljer relevant för detta forum?

Redan ditt användarnamn tangerar faktiskt ett direkt regelbrott då reglernas första paragraf säger "Användarnamnet du väljer får inte relatera till kommersiell verksamhet, t ex firmanamn." Jag bryr mig inte det minsta men noterar det i alla fall. ;)

A
mbha mbha skrev:
Det har jag gjort flera gånger och postat skärmklipp på mina staplar från vattenfall första vintern, där man kunde se jämförelsen med elpatronen och vattenburet. Jag har postat bilder på huset med pumpen utanför. Ni har en bra bit till min nivå av saklighet.

Jag kan bara konstatera att vad folk än frågar eller skriver så hoppar ni två in med samma dravel, gång på gång.
Jo jag ser att du har upplevt något i alla dina 25 inlägg men jag saknar fortfarande info om du har samma temperatur i alla utrymmena när du kör vattenburet som med luft/luft, dvs din saklighet har en hel del i övrigt att önska.

A
Alfredo Alfredo skrev:
Märk väl att jag inte uttrycker någon åsikt om hur eller vad du skriver utan enbart finner din "presentationstext" lite udda och ärligt talat mer likt en "reklamtext" än hur en privatperson brukar presentera sig här på detta uttryckliga konsumentforum.

Jag menar, på vilket sätt är garantitiden på de pumpar du säljer relevant för detta forum?

Redan ditt användarnamn tangerar faktiskt ett direkt regelbrott då reglernas första paragraf säger "Användarnamnet du väljer får inte relatera till kommersiell verksamhet, t ex firmanamn." Jag bryr mig inte det minsta men noterar det i alla fall. ;)
aj f-n då måste ju mitt ligga risigt till oxå, men jag kanske kan få det bytt till climafanatikern?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
aj f-n då måste ju mitt ligga risigt till oxå,
Jag håller tyst om du håller tyst. :cool:

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För övrigt kan det knappast vara fel att ha ett intresse för antika köksmaskiner: :rofl::crysmile::p

Gammal Electrolux köksmaskin på köksbänk omgiven av matvaror och flaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Alfredo Alfredo skrev:

A
Alfredo Alfredo skrev:
För övrigt kan det knappast vara fel att ha ett intresse för antika köksmaskiner: :rofl::crysmile::p

[bild]
Ska se om jag kan få till ett namn som belyser detta bättre

A
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
Den är ju modern

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ska se om jag kan få till ett namn som belyser detta bättre
Kan det bli bättre? Borde jag haft en röd ring kring sista ordet i bildtexten? :thinking:

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Kan det bli bättre? Borde jag haft en röd ring kring sista ordet i bildtexten? :thinking:
Nä det framkom tydligt

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Den är ju modern
Kanske det. :oops: Läste bara "hämtade från vinden" och med total inkompetens inom området drog jag nog fel slutsatser. :oops:

A
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske det. :oops: Läste bara "hämtade från vinden" och med total inkompetens inom området drog jag nog fel slutsatser. :oops:
belysta skalor vetdu...

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.