1 938 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Luftvärme pump i garget ?
Ursäkta stavfelet garget = garaget...
Tänkte köpa en luftvärmepump till mitt varm garage ca 65kvm? Jag vill kunna hålla en året runt temperatur här på ca 10-14 grader. Den pumpen jag tittat på har en arbetstemperatur på 17-30 grader och den kanske inte är så lyckat i mitt fall. Vilken pump kan ni rekommendera till mig som kan hålla denna låga temperatur och värma en yta på ca 65kvm ?
Tänkte köpa en luftvärmepump till mitt varm garage ca 65kvm? Jag vill kunna hålla en året runt temperatur här på ca 10-14 grader. Den pumpen jag tittat på har en arbetstemperatur på 17-30 grader och den kanske inte är så lyckat i mitt fall. Vilken pump kan ni rekommendera till mig som kan hålla denna låga temperatur och värma en yta på ca 65kvm ?
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?board=61.0
Hej kolla länken, där finns det mesta om värmepumpar.
Hej kolla länken, där finns det mesta om värmepumpar.
Kanske om jag flyttar placeringen av pumpen från garaget till "hobbyrummet "(ett av två minder rum i garaget 8 kvm vardera). Om pumpen är placerad här och håller en temp på 16-17 grader så kanske temepraturen ute i garaget ändå ligger på en 10-15 grader ? Förutsatt att ventilationen mellan rummen fungerar som den ska .
Vad tror ni om detta ?
Vad tror ni om detta ?
Klicka här för att svara