Hej,

ska bygga luftspalt i snedtaket på vår övervåning. Takstolarna är på cc 120.

Fråga: Kan jag använda masonite för luftspalten trots att underlagstaket är av masonite? Jag tänkte använda 35 * 25 mm distansläkt och fästa dessa i takstolarna. Sedan tänkte jag fästa en till distansläkt på mitten av den masoniteskiva jag sätter upp. I och med att underlagstaket är av masonite finns inget att fästa denna distansläkt i utan den förhindrar bra att masoniten pressas upp mot underlagstaket.

Några förslag på alternativ?

mvh Petter
 
Det är säkert inget problem, jag gjorde åtminstone likadant :)

Jag fixerade distansläkten i masoniten som bildar luftspalten.

Den under masoniten får ju ha samma buktning som takboarden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.