Hej
Jag ska isolera golvet i min friggebod. Regeln är 195mm och jag tänkte sätta en bräda under som jag kan lägg en trossbottenskiva på. Den är 6mm vilket gör att det är 189mm kvar till isolering.
Jag har 45mm isolering så det räcker men då blir det ju 4x45mm=180mm.
Spelar det någon roll om det blir en luftspalt mellan isoleringen och golvspån?
 
Ja, det får inte bli en luftspalt mellan golvspån och isolering. Då får du ett kallt golv.
 
Om du testar så tror jag nog att isoleringen är tillräckligt "fluffig" för att hantera de saknade 9 mm. Borde väl vara lätt att testamed att lägga 4 45 mm isoleringsskivor på varandra och mäta hur höga de blir?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.