2 604 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Luftspalt mellan isolering och yttre vindskydd ok?
Hej, är det ok om det är en luftspalt mellan isoleringen och yttre vindduken?
Skall isolera en gammal toalett vid sommarstugan och då är reglarna (egensågade av tidigare ägare), 85mm. Så sätter jag då 70 isolering så blir det ju mellanrum mellan isolering och vindduken
Tack på förhand
Per
Skall isolera en gammal toalett vid sommarstugan och då är reglarna (egensågade av tidigare ägare), 85mm. Så sätter jag då 70 isolering så blir det ju mellanrum mellan isolering och vindduken
Tack på förhand
Per
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Hej! Kan du inte bara köra 95mm isolering istället? Det är inga problem att få den jämns med reglerna och på med vindduk sen.
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Nej om du trycker ihop den jämns med regeln så håller den sig så. Iaf ett tag så du hinner stifta dit vindduken spänd så kommer den hålla sig så. Eller kör du två varv 45mm så är det bara 5mm för mycket.
Trycker man ihop den förlorar den väl en del av sin isoleringsförmåga.S Snickarkirre skrev:
2 x 45……..självklart. Varför slog inte den idén mig. Det blir ju klockrent. Tackar tackar för tipset
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Jo den förlorar lite men de e marginellt. De e lugna puckar bara kul att va till hjälp 
Klicka här för att svara