Hej
Jag byggde i somras en oisolerad friggebod men förberedde med luftspalt mellan stomme och panel. Dock så missade jag luftspalt mellan fasadpanel och råspont så nu ligger fasadpanelen mot råsponten. Taket är ett pulpettak.
Jag funderar nu på om detta behöver åtgärdas även om jag inte isolerar friggeboden.
Just nu står den utan golv och dörr så mycket ventilation nertill men vissa råspont plankor har mörknat.
Bör jag sätta in ventilation i varje fack mellan takbalkarna? Både på framsidan och baksidan?
Eller räcker det med ett ventilationsgaller på högsta punkten och ett nertill?
Tacksam för input