Hej,
Trähus från 1932. Har nyligen tilläggsisolerat 2x45mm på utsidan och bytt fönster som monterats längre ut i fasaden än tidigare fönster.
Mellan stående plank och inre träpanel finns en luftspalt på 3-4 cm. Eftersom läkten i luftspalten sitter horisontellt lär det inte ha funnits sågspån som sjunkit ihop.
Man ser in till bredvidliggande rums fönsteröppning genom luftspalten.
- Är det nåt jag bör tänka på innan jag sätter smyg?
Funderar på att dreva, mest för ljudisolering mellan rummen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder