7ender
Hej,


Trähus från 1932. Har nyligen tilläggsisolerat 2x45mm på utsidan och bytt fönster som monterats längre ut i fasaden än tidigare fönster.

Mellan stående plank och inre träpanel finns en luftspalt på 3-4 cm. Eftersom läkten i luftspalten sitter horisontellt lär det inte ha funnits sågspån som sjunkit ihop.

Man ser in till bredvidliggande rums fönsteröppning genom luftspalten.

- Är det nåt jag bör tänka på innan jag sätter smyg?

Funderar på att dreva, mest för ljudisolering mellan rummen.

Insyn genom en luftspalt mellan stående träplank och isolering vid fönsterinstallation i ett äldre trähus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.