Hej, håller på och isolera en verkstad och satsade på Roxulls flexibatts. Kanonbra tycker jag, men nu till problemet. Dessa mattor är ganska kompakta och det blir 'väldigt' exakt inpassning. Jag har 45+145+45 isolering och 145-regeln är en oplanad sådan, så den är då 150mm. Det blir således en liten luftspalt mellan innersta 45'an och 145'an. Ingen stor sådan, men helt klart tillräckligt stor för att luften utan problem skall vandra mellan osv. Är detta något som påverkar isolerförmågan i väggen mycket?
Oroar jag mig bara för mycket? Är det bara att köra på?