Hej! Skulle behöva svar på en fråga här ang luftning till avlopp.
Kapade luftingen(gamla gjutjärnsrör) för att lägga om röret till nya schaktet. Huset är två våningar och blev måttligt skraj då hela j*vla pipan kom ner från kallvinden och slog igenom golvspånet som jag just blev klar med Hade dock kunnat sluta 1000 gånger värre.
Men, såg till en början ut som att röret hade sprukit och gått av uppe på vinden men vid närmare titt ser röret också "pluggat" ut.
Vi har två stammar i huset, kan de vara så att det har fungerat med en luftning? På stammen jag håller på med är det enbart en vask och vi har aldrig upplevt några problem.
Till min fråga, bör jag krångla dit ett nytt rör eller klarar man sig på en luftning på två stammar?
Har läst om vakuumventil också, skulle en sån kunna vara aktuell?
//Ingen rörkrökare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder