Hejsan,
Jag behöver lite hjälp med dragning av avlopp till ett nybyggt fritidshus. Det är platta på mark.
Husleverantören har gjort VVS ritningen och pekat ut vart avluftningen ska gå upp i plattan.
Jag är osäker på vad som är bäst vad gäller dragning av rören och har som jag ser det 2 alternativ.
Alternativ 1: sätta avluftning i anslutning till WC, men då blir luftningdragningen lång och krokig.
Alternativ 2: rakare dragning men luftningen hamnar i mitten av stammen.
Frågan är om det spelar nån roll att luftningen hamnar i mitten av avloppsstammen?
Se bild
Kan nån hjälpa mig här?
Tack på förhand
Joakim
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder