Hejsan,
Jag behöver lite hjälp med dragning av avlopp till ett nybyggt fritidshus. Det är platta på mark.
Husleverantören har gjort VVS ritningen och pekat ut vart avluftningen ska gå upp i plattan.

Jag är osäker på vad som är bäst vad gäller dragning av rören och har som jag ser det 2 alternativ.

Alternativ 1: sätta avluftning i anslutning till WC, men då blir luftningdragningen lång och krokig.
Alternativ 2: rakare dragning men luftningen hamnar i mitten av stammen.

Frågan är om det spelar nån roll att luftningen hamnar i mitten av avloppsstammen?

Se bild

Kan nån hjälpa mig här?

Tack på förhand

Joakim VVS-ritning som visar två alternativa dragningar för avloppsluftning i ett fritidshus med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jon_Jacobsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.