Tjosan..
Nytt hus sedan ett par månader, och man har att göra..
Avloppet.. inga problem men det luktar i källaren ibland, och det kommer ifrån ett otätt lock till avloppet...
Saken är den att jag inte tätat den (tills för en halvtimme sedan) tidigare, eftersom förra ägaren gick igenom huset med oss vid överlämnandet, och sade då att "den är inte tät men det är bra att den är så.." .. tänkte inte mer på det då eftersom det inte luktade då..
Var det dumt att täta den?? Tänkte se om det förändrar något förutom lukten?
Och jag har följt avloppen så gott det går och tror inte det finns någon luftning vare sig på toaletten på våning två eller den på våning ett på andra sidan huset..
Nytt hus sedan ett par månader, och man har att göra..
Avloppet.. inga problem men det luktar i källaren ibland, och det kommer ifrån ett otätt lock till avloppet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Saken är den att jag inte tätat den (tills för en halvtimme sedan) tidigare, eftersom förra ägaren gick igenom huset med oss vid överlämnandet, och sade då att "den är inte tät men det är bra att den är så.." .. tänkte inte mer på det då eftersom det inte luktade då..
Var det dumt att täta den?? Tänkte se om det förändrar något förutom lukten?
Och jag har följt avloppen så gott det går och tror inte det finns någon luftning vare sig på toaletten på våning två eller den på våning ett på andra sidan huset..
Detta locket är i källaren och går genom golvet från en annan brunn hit, och sedan ut i avloppet utomhus... bara rinner förbi där..
Sen uppe på översta toaletten ser jag inte riktigt om avloppet är luftat eftersom rören går i bjälklaget, men det finns ett LITET metallrör som sticker ut genom väggen en meter ovanför handfatet från väggen, fast utomhus då ..
Sen uppe på översta toaletten ser jag inte riktigt om avloppet är luftat eftersom rören går i bjälklaget, men det finns ett LITET metallrör som sticker ut genom väggen en meter ovanför handfatet från väggen, fast utomhus då ..
Då är det en rens så du kan rensa från källarn ut mot lednings nätet, brukar ibland sitta ett lock på själva röret som man får öppna innanför plåtbetäckningen som vi ser på bilden. Men om det osar huggorm runt locket så är det inte fel att täta.
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara