Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Denna lilla tingest gör livet drägligt hos oss. 15L per dygn gör den av med och då går fuktigheten upp till 45% enligt ett kalibrerat instrument... Den slår inte sönder vattnet med ultraljud, utan låter en fläkt blåsa luft genom ett roterande filter som blöts ner. Fördelen är att den därmed bara avger så mycket vatten som luften kan ta emot och det bildas inget vitt damm i rummet. Den har även ett hygrostat som stänger av vid önskad luftfuktighet.
[länk]
[bild]

Nörden i mig blir också glad, eller kanske rädd, då den ser ut som en förklädd Dalek.
[bild]
Hej!
Är du fortfarande nöjd med den?
Tänkte jag skulle köpa en luftfuktare till Mor och Far i julklapp. Har kikat runt med svårt att hitta några reviews.

Har funderat på denna > https://hemklimat.se/produkt/boneco-h700/
Men "din" verkar ha än mer kapacitet.

Jonas Persson
Maxwells demon Maxwells demon skrev:
Hej!
Tänkte jag skulle köpa en luftfuktare till Mor och Far i julklapp. Har kikat runt med svårt att hitta några reviews.

Har funderat på denna > [länk]
Min låter vattnet dunsta mha av ett 50-60 cm stort hjul som sakta roterar och en fläkt blåser på. Den du länkar till tror jag slår sönder vattnet med ultraljud. Blir en kall rök som även innehåller kalk. Med tiden blir det dammigt av allt kalk.

Hej!

Har funderat på denna > [länk]
den var inge billig - inte tillbehören och förbrukningsartiklarna heller...

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Min låter vattnet dunsta mha av ett 50-60 cm stort hjul som sakta roterar och en fläkt blåser på. Den du länkar till tror jag slår sönder vattnet med ultraljud. Blir en kall rök som även innehåller kalk. Med tiden blir det dammigt av allt kalk.
Nej det är en Evaporativ

"Vattnet avdunstar från ett filter inuti apparaten. Du ser inte dimman, men den kommer ut. Garanterat ingen fukt som lägger sig på bordet runt apparaten. Det här är vår favorit. Måste ha nya filter 1-2 gånger per säsong, beroende på användning."

Är du nöjd med din? Har läst lite negativa recensioner om ljud och vattenkapacitet på den.

Jonas Persson
Nej det är en Evaporativ

"Vattnet avdunstar från ett filter inuti apparaten. Du ser inte dimman, men den kommer ut. Garanterat ingen fukt som lägger sig på bordet runt apparaten. Det här är vår favorit. Måste ha nya filter 1-2 gånger per säsong, beroende på användning."

Är du nöjd med din? Har läst lite negativa recensioner om ljud och vattenkapacitet på den.
Det är inget för sovrummet, den låter. Men fukt avger den, är det torrt förbrukar den mer än 5l per dygn, kanske upp mot 10l. Vi använder den bara när det är flera minusgrader ute och luftfuktigheten är riktigt låg. Med milda vintrar på senare år har den har den gått lite, förra vintern inte alls.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.