2 382 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Luftbubbla under papp
Medlem
· VÄstragötaland
· 10 inlägg
hej!
Vi la ny papp på taket i somras, när arbetet var klart har det blivit luftfickor på tre ställen. Två ställen är långsmala (ca 1-2m) och ganska små (låga). På mitten av taket finns en lite större luftbubbla.
När jag påpekade detta för takläggaren menade han att detta inte spelade någon roll. Han säger att pappen kommer ligga kvar ändå. Jag är inte orolig att pappen ska lossa, men att det ska gå hål på bubblorna och vatten tränga in.
Ska man oroa sig över detta eller är det helt normalt när man pappar tak? Hoppas nån har besked.
mvh Tobias
Vi la ny papp på taket i somras, när arbetet var klart har det blivit luftfickor på tre ställen. Två ställen är långsmala (ca 1-2m) och ganska små (låga). På mitten av taket finns en lite större luftbubbla.
När jag påpekade detta för takläggaren menade han att detta inte spelade någon roll. Han säger att pappen kommer ligga kvar ändå. Jag är inte orolig att pappen ska lossa, men att det ska gå hål på bubblorna och vatten tränga in.
Ska man oroa sig över detta eller är det helt normalt när man pappar tak? Hoppas nån har besked.
mvh Tobias
Medlem
· Östergötland
· 179 inlägg
Det är ingen större fara med det. Är mer ett kosmetiskt problem. Dock ifall det är papp utav sämre kvalité kan den ju torka och med tiden kan pappen bli dålig där ifall du går på bubblorna.
Medlem
· VÄstragötaland
· 10 inlägg
Det var skönt att höra! Utseendet spelar ingen roll och jag behöver inte gå på det. Det är bra kvalitet på jobbet i över, stödfotsplåt, fotplåt, rännor etc.
tack för svar, nu kan jag fundera på annat! =)
tack för svar, nu kan jag fundera på annat! =)
Klicka här för att svara