8 282 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Luftavfuktare - vilken ska man välja?
Nu kanske jag är på helt fel forum, men jag hittade inget annat som stämde bättre heller.
Vi har ett hus med källare. Källaren är ca.75kvm stor och innehåller två sovrum, förråd och tvättstuga/dusch. Vi skulle i tvättstugan/dusch vilja ha en luftavfuktare som dels hjälper till att torka upp tvättstugan med tvätt etc. med även då det blir ganska fuktigt i hela källaren mer eller mindre så vill vi ha en som klarar av den övriga ytan med öppenplanlösning också.
Men detta med luftavfuktare är en djungel, flera som har bäst i test och väldigt varierande priser, sorter och funktioner och vi vet inte alls vad man ska satsa på. Kan någon ge oss förslag vilen som är bra att satsa på för dessa ändamål?
Vi har ett hus med källare. Källaren är ca.75kvm stor och innehåller två sovrum, förråd och tvättstuga/dusch. Vi skulle i tvättstugan/dusch vilja ha en luftavfuktare som dels hjälper till att torka upp tvättstugan med tvätt etc. med även då det blir ganska fuktigt i hela källaren mer eller mindre så vill vi ha en som klarar av den övriga ytan med öppenplanlösning också.
Men detta med luftavfuktare är en djungel, flera som har bäst i test och väldigt varierande priser, sorter och funktioner och vi vet inte alls vad man ska satsa på. Kan någon ge oss förslag vilen som är bra att satsa på för dessa ändamål?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Har en Woods MDE12 som funkat fint hittills sen 2004 i tvättstugan, men den klarar av hela källaren (65m²) vid behov. Men ni behöver nog en storlek större tror jag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden