Nu kanske jag är på helt fel forum, men jag hittade inget annat som stämde bättre heller.

Vi har ett hus med källare. Källaren är ca.75kvm stor och innehåller två sovrum, förråd och tvättstuga/dusch. Vi skulle i tvättstugan/dusch vilja ha en luftavfuktare som dels hjälper till att torka upp tvättstugan med tvätt etc. med även då det blir ganska fuktigt i hela källaren mer eller mindre så vill vi ha en som klarar av den övriga ytan med öppenplanlösning också.

Men detta med luftavfuktare är en djungel, flera som har bäst i test och väldigt varierande priser, sorter och funktioner och vi vet inte alls vad man ska satsa på. Kan någon ge oss förslag vilen som är bra att satsa på för dessa ändamål?

Har en Woods MDE12 som funkat fint hittills sen 2004 i tvättstugan, men den klarar av hela källaren (65m²) vid behov. Men ni behöver nog en storlek större tror jag.

Mitsubishi MJ-EE16VX är den bra?

En snarlik Mitsubishi modell fick bäst i test hos Råd och Rön för något år sedan eller så. Har en själv och är nöjd med den.

Woods MDR 25 då? Skillnad mot Mitsubishi Electric
MJ-E16VX-S1?

matildan skrev:
Mitsubishi MJ-EE16VX är den bra?
Liknande modell som våran, avfuktade bra och var relativt tyst, men packade ihop efter 2 år och 2 veckor (garantitid 2 år :rolleyes:)

Reklamationsrätten är 3 år så du skulle mycket väl kunna fått ersättning även om det hamnade utanför garantitiden. Skiljer sig åt vem bevisbördan om det var ett fabrikationsfel ligger på. Kontakta Canvac.

Attans otur att det var förra året då :mad:

Förresten, det är 5 års garanti på kompressorn. Nog värt att kontakta canvac.se.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.