Funderar på att byta trallen på min uteplats. Den ena halvan (ej under tak) har legat sen jag köpte huset för 15+ år sen, men är rätt ok skick ändå förutom stickorna man får i fossingarna. :)

Jag noterar dock att Biltema (enda jag har tittat på än), rekommenderar CC på 300mm för sin trall. Och då kan man ju fundera på vad andra leverantörer av komposit-trall har?
Eller är det kanske enklast att bara köra på trä igen, med tanke på att det är CC 600 på delen jag byggde under tak, och jag kan väl utgå ifrån att det är likaså i den gamla delen jag hade tänkt byta...

Frågan är alltså främst om andra leverantörer har andra CC-krav på sin trall.

Hej
Låter som det är en billig komposittrall.
Tvätta din befintliga trall några gånger med någon bra såpa och se hur det blir.
Byt eventuellt några trallbrädor och ta semester.
/W

En AI-sökning berättar för mig att CC-600 är ovanligt. CC-400 är det vanliga. En tillverkare nämner att om man har CC-600 så kan man peta in en regel mellan det befintliga.

Svaret verkar alltså vara att antingen peta in en regel till, eller fortsätta med trä-trall.

CC 600 är för stort avstånd för komposit oavsett kvalité. Men det vanliga är också att ha ett annat material än trä som underkonstruktion. Så vill du ha komposit så skulle jag riva allt för att få det bra och väljer ett passande material för under.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.