Undrar om nån gjort nån analys på inomhusluften i sitt hus?? Bor i hus byggt 1927, krypgrund under halva huset, monterat sorptionsavfuktare med rör där pga fukt. Problemet är att jag under många år(bott här 20 år) haft problem med lite astma tjock o slem i halsen, kliar i halsen då o då, trött mår inte bra. Min yngste son har liknande problem. Köpte en remsa jag tryckte mot damm på en hylla, det växte mögel på remsan efter några dagar. Ej lämnat in för analys än. Luktar inget i huset eller på våra kläder(enligt oss och bekanta) låg fukthalt i luften inomhus. Nån med synpunkter eller liknande problem????

Har gjort luftanalys i ett kontor av diverse anledningar, problemet med dessa analyser är att dem säger nästan inget och kostar rätt mycket pengar.
Angrip problemet (eller försök hitta problemet): titta över din ventilation, kanske komplettera med luftrenare. Finns det någon fuktskada eller liknande.
Att det växer mögel på damm som sitter på en tejpbit kan bero på olika saker, att vänta och sända in på analys så säger den till sist inget om dammet på hyllan utan mer om omgivningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.