4 005 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Lufta tilluftsaggregat TA 450
Hej!
Har upptäckt att värmebatteriet i mitt tillfuftsaggregat har dålig cirkulation. IVT-service rekomenderade mig att lufta aggregatet. MIn ide är att lufta där presolröret övergår till slang som är kopplade till aggregatet dvs jag stänger kranarna till aggregatet lossar retur-slangenkopplingen något öppnar stigarkranen släpper ut vatten och förhoppningsvis luft drar åt kopplingen och hoppas på att det funkar! Är det någon som har något tips eller att tänka på? Är det någon som drabbats av luft i aggregatet?
Mvh
Samuel
Har upptäckt att värmebatteriet i mitt tillfuftsaggregat har dålig cirkulation. IVT-service rekomenderade mig att lufta aggregatet. MIn ide är att lufta där presolröret övergår till slang som är kopplade till aggregatet dvs jag stänger kranarna till aggregatet lossar retur-slangenkopplingen något öppnar stigarkranen släpper ut vatten och förhoppningsvis luft drar åt kopplingen och hoppas på att det funkar! Är det någon som har något tips eller att tänka på? Är det någon som drabbats av luft i aggregatet?
Mvh
Samuel
Lite återkoppling:
Det räckte inte med att lufta, det hade samlats en svart sörja i värmeelementet som vi var tvungna att blåsa ur med högtryck detta aggregat kan knappast fungertat som det är tänkt de sinaste 15 åren.
Nån som vet var denna leraktiga sörja är förnågot?
//Samuel
Det räckte inte med att lufta, det hade samlats en svart sörja i värmeelementet som vi var tvungna att blåsa ur med högtryck detta aggregat kan knappast fungertat som det är tänkt de sinaste 15 åren.
Nån som vet var denna leraktiga sörja är förnågot?
//Samuel
Hej!S Samuel o Anna skrev:
Jag har ett TA 450 som inte värmer luften trots varma rör in. Hur gjorde ni för att ta ut och rengöra värmebatteriet?
Klicka här för att svara