Hej Alla

Är på jakt efter en Luft/Vatten värmepump till mitt garage och enbart för underhållsvärme typ runt 10-12Grader under vintern så man kan skruva lite m.m. Har även el golvvärme i hela plattan i garaget, men att värme upp 96 kubik betong till 10-12grader kostar skjortan och lite till, Är inget litet garage utan på 435Kvm och takhöjd på 7.5M i nocken.

Så jag tänkte ha grundvärme på runt 5-6 grader i golvet sedan värma upp det resterande med Luft/Vatten värmepump med en varmvattenberedare typ 500L och sedan nyttja 3-4st fläkt konventorer i garaget.

Har kollat på flertalet pumpar hos olika säljare m.m

Den som hade dom billigaste pumparna var OUTL1.

Har skrivit till dom och frågat om Recensioner på 2St olika pumpar.

1:a https://outl1.se/inverter-varmepump-16kw-r32 = Svar idag från OUTL1
2:a https://outl1.se/luft-vatten-varmepump-23kw = Inget svar på 3Veckor

Har läst en hel del dåliga betyg gällande denna webbshop och att produkterna är inte vad dom skriver
i informationen gällande produkten samt innehållet i pumpen.

Skickade frågan till OUTL1 gällande en Luft/Vatten Värmepump 16.1Kw Inverter, om referenser från kunder som köpt från dom och hur det fungerar. ( Har även frågat om samma gällande deras 23kw pump ) = Inget svar.

Svaret jag fick från Outl1 är riktigt dåligt, ska man behöva köpa pumpen från dom och sen skriva vad man tycker? Hur oseriös kan ett företag vara?..

Här är svaret jag fick från deras support/Info gällande produkten som jag frågade om.
Frågan nedan skickade jag genom Blocket.se.

27 dec. 2021 14:07 CET( JAG )

Hej

Önskar få veta referenser från kunder som köpt från er och hur det
fungerar.

Och här kommer svaret från OUTL1.

28 dec. 2021 08:47 CET

Hej!

Vi har tyvärr inte några kundreferenser eller recensioner på våra produkter.
Bästa hälsningar,
XXXXXXXX
Säljare
Outl1.se
08-41021005
Webshop: http://outl1.se
Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se

Nog för jag läst otroligt massa dåliga betyg om detta företag samt att dom har massa anmälningar mot sig för att dom inte gör rätt för sig.

Om det är så att dom säljer så otroligt massa av dessa pumpar borde man då inte ha någon info från kunderna som köpt produkten/produkterna?....

Så är den nån här som har erfarenhet gällande dessa luft/vatten pumpar från detta företag?.

God Fortsättning alla :-)

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
H
Prova att ringa supporten......Dom har ingen support på dom där pumparna. Jag har nyss provat och det finns ingen. Provade att maila dom och bad dom ringa upp så jag kunde beställa delar. Men det fick jag inte eftersom jag inte var "registrerad" som köpare till den pumpen. Köp den ej.

• Gilla
Gixxerturbo1000
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Prova att ringa supporten......Dom har ingen support på dom där pumparna. Jag har nyss provat och det finns ingen. Provade att maila dom och bad dom ringa upp så jag kunde beställa delar. Men det fick jag inte eftersom jag inte var "registrerad" som köpare till den pumpen. Köp den ej.

Tackar så mycket för ditt svar. Tråkigt att de att ännu en webb butik är oärliga när dom säljer sina produkter.

Men jag är inte förvånad gällande detta företag med tanke på hur många "Anmälningar" som ligger hos konsumentverket.

Du ska nog ta i akt att göra en anmälan mot denna säljare, tillslut när dom har för många anmälningar så kommer dom få "Närings förbud". Eller stäm dom för dom inte säljer reservdelar till deras maskiner.

Jag kollar och köper ett märke som är etablerat och som säljs från en Svensk ÅF som vet vad dom säljer.

Trist att du inte får tag på reservdelar hoppas du får ditt problem löst så du får reservdelar till maskinen din.

Fick svar idag igen från dessa aktörer gällande frågor om deras pumpar.

Lägger in svaret nedan så ni alla kan läsa, MEN ett gott råd, köp inte från detta företag dom vill
bara tjäna pengar och säljer saker dom inte kan backa upp.

OTROLIGT SERIÖST FÖRETAG!!...

SVAR:

Hej,

Ber om ursäkt för det alldeles för sena svaret.
Vi har tyvärr inte några referenser, eller kunduppgifter som vi kan lämna ut.
All info om våra pumpar hittar du på vår hemsida, samt i manualerna som är bifogade på produktens sida.

Med vänlig hälsning,

Outl1.se

H
G Gixxerturbo1000 skrev:
Fick svar idag igen från dessa aktörer gällande frågor om deras pumpar.

Lägger in svaret nedan så ni alla kan läsa, MEN ett gott råd, köp inte från detta företag dom vill
bara tjäna pengar och säljer saker dom inte kan backa upp.

OTROLIGT SERIÖST FÖRETAG!!...

SVAR:

Hej,

Ber om ursäkt för det alldeles för sena svaret.
Vi har tyvärr inte några referenser, eller kunduppgifter som vi kan lämna ut.
All info om våra pumpar hittar du på vår hemsida, samt i manualerna som är bifogade på produktens sida.

Med vänlig hälsning,

Outl1.se
Lika dåligt svar som jag fick när jag skulle beställa reservdelar .

Köp en mitsubishi så blir du nöjd.

G Gixxerturbo1000 skrev:
Tackar så mycket för ditt svar. Tråkigt att de att ännu en webb butik är oärliga när dom säljer sina produkter.

Men jag är inte förvånad gällande detta företag med tanke på hur många "Anmälningar" som ligger hos konsumentverket.

Du ska nog ta i akt att göra en anmälan mot denna säljare, tillslut när dom har för många anmälningar så kommer dom få "Närings förbud". Eller stäm dom för dom inte säljer reservdelar till deras maskiner.

Jag kollar och köper ett märke som är etablerat och som säljs från en Svensk ÅF som vet vad dom säljer.

Trist att du inte får tag på reservdelar hoppas du får ditt problem löst så du får reservdelar till maskinen din.
Vad i det här skulle kunna leda till näringsförbud eller vara fog för stämning? Vad ska konsumentverket göra mot ett företag som inte svarar på mail på ett vettigt sätt?

Många kunder har fått erfara hur dålig kundsupport Out1 har.
Ett gott råd; köp inga dyra och komplicerade produkter från detta företag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.