Here I go again... Ni som inte läst mina otaliga värmeinlägg, här är bakgrunden: Skall bygga ny villa om 119 kvm som kommer bli 197 kvm inom 2-3 år. Pannan som ingår är Nibe 360p. Avdraget för denna är 15 500 kr och ventilationskanalerna sitter kvar.
Har funderar på CZ-variant, men då det sägs att den låter mkt + att mellanskillnaden blir ca 50 000 kr så känns det lite halvtrist. Visst, 50 000 är inte så mkt i ett nybygge men då vi vill hålla nere kostnaderna så måste det vara bra motiverat att lägga dessa extrapengar på något man egentligen får med i huspriset...
Funderar på om man skall sätta in en billigare luft/luft-pump som komplement? För att sedan när Niben pajar sätta in den tidens bra panna.
Vad tror ni om detta?
Har läst i trådarna här och på värmepumpsforumet men får inga konkreta svar... vissa säger att det inte är att rekomendera att ha L/L till vattenburet......
/Karin