Jag bor i södra Sverige så har inte direkt några låga vintertemperaturer. Osäker på om det finns någon värmekabel i. Har inte haft några problem alls än så länge bara normal rengöring av filter etc. Skulle gjort samma sak igen om det behövdes.
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Har den funkat bra denna vinter?B Boxer63 skrev:Hade samma funderingar för ett år sedan. De pumpar Amazon erbjöd andades inte direkt kvalitet..
Hittade en värmepump från LG på tyska eBay med snabbkopplingar. Rören var preppade med vaccum vid leverans och det gick att välja längd på rören. Gick på ca 9000 :- med fästen, slangar och frakt. Har än så länge fungerat bra. För mig var det en bättre lösning än att bråka med Jula, förhoppningvis är det även en bättre pump.
Mvh
Blir inte riktigt klok på detta men kan det stämma att "alla" värmepumpar kommer förfyllda nya... så om man beställer från t.ex. tyskland så är det bara en vakuumpump och så är man good to go?B Boxer63 skrev:Hade samma funderingar för ett år sedan. De pumpar Amazon erbjöd andades inte direkt kvalitet..
Hittade en värmepump från LG på tyska eBay med snabbkopplingar. Rören var preppade med vaccum vid leverans och det gick att välja längd på rören. Gick på ca 9000 :- med fästen, slangar och frakt. Har än så länge fungerat bra. För mig var det en bättre lösning än att bråka med Jula, förhoppningvis är det även en bättre pump.
Klicka här för att svara