God fortsättning!
Uppföljning:
Efter kontakt med Gävle Tryckkärl och Installatören så har jag fått veta att ventilerna till Synglaset alltid skall vara öppna och endast stänga vid rengöring/byte av glaset. Stängda ventiler visar inte rätt nivå.
Jag hade inga läckor utan problemet satt i Micronizern där det fastnat någon lite plastbit som gjorde att den inte sög luft så bra som det är tänkt.
Nu fungerar det i alla fall.

Stort tack för ert intresse för att hjälpa!
 
Nä, det är ju självklart att inte nivån visas rätt när ventilerna till synglaset är stängda.
Men samtidigt är det också det vanligaste stället att det uppstår en läcka,, speciellt när packningar har några år på nacken.

Därför är det en säkerhetsåtgärd att ha ventilerna stängda. Självklart ska dom öppnas när man vill avläsa nivån. ;)
 
roland53 skrev:
Nä, det är ju självklart att inte nivån visas rätt när ventilerna till synglaset är stängda.
Men samtidigt är det också det vanligaste stället att det uppstår en läcka,, speciellt när packningar har några år på nacken.

Därför är det en säkerhetsåtgärd att ha ventilerna stängda. Självklart ska dom öppnas när man vill avläsa nivån. ;)
Nu hade jag förvisso endast den övre stängd och tänkte att den ändå visar nivån rätt men det gör det tydligen inte.
Som sagt tillverkaren av Hydroforen hävdar att ventilerna alltid skall vara öppna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.