Folk är så bajsnödiga.
 
Jag har alltid sett personerna på sådana ställen som harmlösa. Utåtagerande personer befinner sig förhoppningsvis i säkert förvar. Det hade varit värre med missbrukare eller en flyktingförläggning.

Hade jag fått välja hade jag velat ha det som det alltid varit, men de vill väl alla egentligen.
 
  • Gilla
1337 och 2 till
  • Laddar…
Vad gör en flyktingförläggning för skada?
 
fs01anon skrev:
Vad gör en flyktingförläggning för skada?


Det sänker ju värdet på huset till att börja med. Sen har det visat sig att personerna som bor där inte alltid varit snälla, laglydiga och tacksamma som man kanske kunde förvänta sig.
 
  • Gilla
sebbe83 och 11 till
  • Laddar…
Till skillnad från alla som inte bor i flyktingförläggning? Det var en hyfsat seriös genomgång om brott i samband med etablering av flyktingboende på SVT i höstas tror jag. Det finns inte visat att det skulle öka brottsligheten.

Att det sänker värdet är möjligt, men vansinnigt. Beror antagligen för att inskränkta människor tror att alla som flytt från krig älskar att stjäla.
 
  • Gilla
slo0308 och 8 till
  • Laddar…
Fn jag skulle ju inte gå igång på disskutionen jag ville bara läsa vad folk säger. Men var är mänskligheten på väg. Stake menar du att flyktingarna ska stå med mössan i handen och säga tack för att jag får bo i detta land. Precis som bland oss svenskar finns det väl skillnader i alla människor. Men snälla vi släpper flyktingarna nu. Kan vi inte diskutera lss boendet som tråden handlar om.
 
fs01anon skrev:
Till skillnad från alla som inte bor i flyktingförläggning? Det var en hyfsat seriös genomgång om brott i samband med etablering av flyktingboende på SVT i höstas tror jag. Det finns inte visat att det skulle öka brottsligheten.
Att det sänker värdet är möjligt, men vansinnigt. Beror antagligen för att inskränkta människor tror att alla som flytt från krig älskar att stjäla.
Vad har det med saken att göra? Det är klart att den undersökningen visade det, annars skulle ju alla protestera när det blev tal om att etablera en flyktingförläggning. Sveriges värsta gruppvåldtäkt genom tiderna skedde väl på en flyktinganläggning om jag inte minns fel. Det räcker att googla så får duvupp massor av resultat om brott och flyktingförläggningar.

Det finns inget inskränkt med att vilja bo med folk som är lika en själv, det är naturligt. Du skulle väl inte kalla invandrare inskränkta för att de vill bo med landsmän?
 
  • Gilla
Stego1 och 2 till
  • Laddar…
Jag har varit/är i en liknande situation där man planerat en flyktingförläggning (ensamkommande vuxna)ett hundratal meter från ett villakvarter med enbart skog emellan.

Uppror från alla i villaområdet gjorde att ansvarig på kommunen "gått in i väggen" och är sjukskriven på obestämd tid.
Vi kommer alla att kämpa mot detta in i det sista.

Våra hus är i dagsläget högst värderade i kommunen från 2-2,5miljoner.
Enligt mäklaren som är en bekant kan vi räkna med en värdeminskning omkring 0,5miljoner om detta blir som tänkt.

Det är lätt att ta beslut om dessa saker när ingen som bestämmer berörs av det.
 
  • Gilla
sebbe83 och 5 till
  • Laddar…
stake skrev:
Det sänker ju värdet på huset till att börja med. Sen har det visat sig att personerna som bor där inte alltid varit snälla, laglydiga och tacksamma som man kanske kunde förvänta sig.
Jag har bott större delen av mitt liv kanske 100 meter från Sveriges största flyktingförläggning och det där är bara kvalificerat skitsnack.
 
  • Gilla
slo0308 och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Jag har bott större delen av mitt liv kanske 100 meter från Sveriges största flyktingförläggning och det där är bara kvalificerat skitsnack.
Du har inte upplevt någon brottslighet och därför är det skitsnack?

https://avpixlat.info/2013/02/01/fasaden-ramnar-i-glava/
http://avpixlat.info/2012/12/03/mordbrand-pa-gardshyttans-flyktingforlaggning/
https://www.realisten.se/2012/11/15/stor-polisinsats-mot-kriminella-pa-flyktingforlaggning-pa-tjorn/

Jag är inte här för att diskutera flyktingförläggningar för övrigt.
 
Denna tråd kommer att bli låst då flytkingfrågan är obekväm, vi får nog släppa detta och diskutera OnT gällande LSS-boenden, alt, kommuners rätt att sänka värdet/tryggheten i våra villakvarter.
 
Kromo skrev:
Fn jag skulle ju inte gå igång på disskutionen jag ville bara läsa vad folk säger. Men var är mänskligheten på väg. Stake menar du att flyktingarna ska stå med mössan i handen och säga tack för att jag får bo i detta land. Precis som bland oss svenskar finns det väl skillnader i alla människor. Men snälla vi släpper flyktingarna nu. Kan vi inte diskutera lss boendet som tråden handlar om.
Hade jag flytt över halva världen från våld, tortyr och död och fått ett boende, mat och skydd hade jag varit väldigt tacksam naturligtvis. Var nu inte rädd för diskussionen. Är den saklig och utan svordomar och personangrepp kan vi väl ändå föra en diskussion som vuxna människor.
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
>>stake, skönt att du anger avpixlat som en källa i denna diskussion. Ungefär som att referera till Shell eller annat oljebolag när bensinskatten diskuteras.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 13 till
  • Laddar…
stake skrev:
Du har inte upplevt någon brottslighet och därför är det skitsnack?

[länk]
[länk]
[länk]

Jag är inte här för att diskutera flyktingförläggningar för övrigt.
De där sidorna är knappast vinklade på något håll... eller???
 
  • Gilla
eleson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.