L Lutte skrev:
Har ingen erfarenhet av just brentex men kollade runt på deras sida och visst är dom varmgalvade och verkar vara gedigna.
Men hur dom står sig mot mer inarbetade märken vet jag inte.

Hittade dock ett roligt släp hos dom, 2axlad obromsad 750vagn med dubbla 1350 axlar och 430kg i lastkapacitet. Undrar varför dom ens har en sådan.

[länk]
Borde inte vara lagligt att sälja dessa, uppvigling till brott är ju inte det i alla fall... :rofl:

P-plats P-plats skrev:
Borde inte vara lagligt att sälja dessa, uppvigling till brott är ju inte det i alla fall... :rofl:
Vad är skillnaden på den och de 3500kg släp som är nedklassade till 2000kg av var och varannan tillverkare?

N NoOne2k skrev:
Vad är skillnaden på den och de 3500kg släp som är nedklassade till 2000kg av var och varannan tillverkare?
De har ju i alla fall bromsar...
...dock inte mycket bättre.

N NoOne2k skrev:
Är ju inte mindre fel men klart bättre det än att ha 2700kg kapacitet på släpet och inga bromsar alls.

Nu får man ju inte överskrida lastvikten men känns ju alltid skönt att ha lite överkapacitet på axlar då man exempelvis hämtar grus, vågen i traktorn är kanske inte alltid så exakt.

Tror inte att den där vagnen klarar det som axlarna är specade till. Om man jämför med de bromsade släpen som har högre lastvikt så har de vagnarna en avsevärt förstärkt ram.

I
Jag giller deras koncept med parabelfjädring och stötdämpare, robust konstruktion och enkel renovera den dag det blir dags.
Den jag specifikt funderar på är: https://brentex.se/produkt/bren-3215-2p-24/
Vad tror ni om den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.