Hej
Imorse hade vi inget varmvatten från kranen.
På maskinen lyser en röd lampa LP-Larm.
Var ska jag börja leta?
Detta är trycket i kärlen.
Imorse hade vi inget varmvatten från kranen.
På maskinen lyser en röd lampa LP-Larm.
Var ska jag börja leta?
Detta är trycket i kärlen.
lp-larm kommer av några olika anledningar. Luft i köldbäraren, pumpen funkar inte, stopp i filter till kb/dålig cirkulation. Trasig/felaktig lågtryckspressostat (inget vanligt) dålig/sliten expventil, köldmedieläckage.
Det du kan kolla själv är pumpen, filtret och om det finns luft i KB
Det du kan kolla själv är pumpen, filtret och om det finns luft i KB
Ok tack för svaret.DonPablo skrev:
I våras fylldes köldmedlet på och alla filter byttes. (Av en firma)
Luft i KB, menar du att jag ska vrida på denna.
Då kommer bara vatten.
Det finns inga fler tryckkärl i skåpet. Endast de två som jag la upp bild på längs upp i tråden.H Håbbe01 skrev:
Borde finnas ett nivåkärl isåfall som man fyller på med brine vätska nånstans och en cirkulationspump som går till värmepumpen krets. Sitter någon grå frigolitlåda utanför också, är det pumpen som brukar kärva, eller är det nån pump till i skåpet. Men vardag imorgon så service kan kontaktas
Klicka här för att svara




