Hej!
Har fått LP larm. Var börjar jag kolla?
Ska man kunna skruva med skruvmejsel bild 2? Sitter fast.
Tacksam för hjälp.
Mvh Daniel

• Digital display på värmepump visar temperaturer med gröna ljusindikatorer, ett rött ljus och knappar för justeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pump med märkning "Grundfos" och komponenter inuti ett rörsystem, delvis skymd av kablar och rör, möjlig justeringspunkt med skruvmejsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är en plugg som du skruvar ut, innanför den kan du vrida på pumpen

K Kurtivan skrev:
Det där är en plugg som du skruvar ut, innanför den kan du vrida på pumpen
Den sitter fast stenhårt?

Hm, den sitter väl där som en extra tätning, men nog ska den gå att lossa. tror du att den pumpen står och det är därför du får larmet?

K Kurtivan skrev:
Hm, den sitter väl där som en extra tätning, men nog ska den gå att lossa. tror du att den pumpen står och det är därför du får larmet?
Jag lyckades lossa ...det kom ur köldbärar vätska men ska denna pump snurra? Den är helt tyst

D Daniel_2022 skrev:
Jag lyckades lossa ...det kom ur köldbärar vätska men ska denna pump snurra? Den är helt tyst
Ja, men det kom väl inte mycket, brukar vara bara lite som rinner ut. Ja, den ska gå när pumpen går. Det finns et mejselspår så du kan vrida på axeln ifall den fastnat

K Kurtivan skrev:
Hm, den sitter väl där som en extra tätning, men nog ska den gå att lossa. tror du att den pumpen står och det är därför du får larm
Hm, den sitter väl där som en extra tätning, men nog ska den gå att lossa. tror du att den pumpen står och det är där
K Kurtivan skrev:
K Kurtivan skrev:
Ja, men det kom väl inte mycket, brukar vara bara lite som rinner ut. Ja, den ska gå när pumpen går. Det finns et mejselspår så du kan vrida på axeln ifall den fastnat
Hur vet jag om det är den pumpen som är kass? Jag ska prova igen att vrida den. Den andra verkar fungera, den som är närmast.

D Daniel_2022 skrev:
Hur vet jag om det är den pumpen som är kass? Jag ska prova igen att vrida den. Den andra verkar fungera, den som är närmast.
Men jag får varken varmvatten eller värme i element. Ska prova sätta igång elpatron och se om det kommer värme

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.