140 läst ·
4 svar
140 läst
4 svar
lösullsputa själv tips
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 852 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 852 inlägg
Skulle säga att det är bästa att leja bort det då.
Det krävs en del övning för att få det packat rätt så det inte sätter sig med tiden. Det ska inte packas för löst och inte heller för hårt.
Vi betalade 7000kr(+moms-rot) för arbetstid och ”etablering” för att isolera 94kvm snedtak. Tog 4h. Ska man betala hyra + transport för maskin är det inte supermycket pengar man sparar i slutändan.
Det krävs en del övning för att få det packat rätt så det inte sätter sig med tiden. Det ska inte packas för löst och inte heller för hårt.
Vi betalade 7000kr(+moms-rot) för arbetstid och ”etablering” för att isolera 94kvm snedtak. Tog 4h. Ska man betala hyra + transport för maskin är det inte supermycket pengar man sparar i slutändan.
Redigerat:
Inte samma sak men jag sprutade ett vertikalt utrymme själv. Maskinen fick jag låna gratis när jag köpte isoleringen på Beijer. Så både isolering och maskin följde med hem på släpkärran. Fördelen med lösull är också att det gick utmärkt att använda gammal isolering. Bara att mata ner i maskinen. Men skall det vara någon fart på sprutande får fru eller annan engageras som matare.
Klicka här för att svara