3 891 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Lösull själv vs Lin
Köpt på isoleringsbutiken i Borås. Märket isocell.
Har tidigare kört med Lin från Claessons trätjära och jämfört med lin så är cellulosa skivorna lättdelade men klart segare än vanlig isolering. Lin är snudd på hopplöst med 150mm skivor. Enda nackdelen är väll att cellulosan dammar endel när man kapar.
Upplever även att cellulosaskivorna håller formen lite bättre. Har isolerat snetak och väggar med 45or och 145or och cellulosan stannar kvar medans linet trillar ut lättare
Har tidigare kört med Lin från Claessons trätjära och jämfört med lin så är cellulosa skivorna lättdelade men klart segare än vanlig isolering. Lin är snudd på hopplöst med 150mm skivor. Enda nackdelen är väll att cellulosan dammar endel när man kapar.
Upplever även att cellulosaskivorna håller formen lite bättre. Har isolerat snetak och väggar med 45or och 145or och cellulosan stannar kvar medans linet trillar ut lättare
@Bjor har du erfarenhet av att spruta kortfibrig? Ungefär hur långa ska fibertrådarna vara i så fall?Bjor skrev:
Klicka här för att svara