3 708 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Lösull kontra skiva.
Polarn påstod att det är sämre isolering med lösull en en skiva.
Enda fördelen är om man skall ha det på vinden i å med att det lägger sig skapligt rätt.
Vad är då vittsen med lösull.
Är det en överbliven produkt som någon kom på att man kan använda på vindar.
Någon som är insatt i detta ämne och kan svara på frågan
Enda fördelen är om man skall ha det på vinden i å med att det lägger sig skapligt rätt.
Som du dessutom ser på mina bilder så lämpar sig inte alla vindar för att krypa runt med skivor heller 
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/losull/
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/losull/
yepps.. man spar en hel del tid..
med lösull slipper man dessutom slippa att lägga 2 lager som man måste (bör) göra med skivor/mattor för att undvika skarvar..
lösullen kommer ju dessutom in överallt.. I minsta trånga vrå..
med lösull slipper man dessutom slippa att lägga 2 lager som man måste (bör) göra med skivor/mattor för att undvika skarvar..
lösullen kommer ju dessutom in överallt.. I minsta trånga vrå..
Jag snackade med Beijer här i stan angående isolering av våran vind. De menade att det inte var någon skillnad i isoleringsförmåga, dessutom menade de att lägger man skivor så gäller det att man skär dem rätt så att det inte blir några glipor ,vilket det lätt blir enl. dem. De samarbetar tydligen med någon kille som pysslar med lösull, de menar att jag inte kunde får så bra pris på skivor hos dem som på lösull hos denna kille. Han skall göra hembesök i veckan, skall bli intressant att höra vad han har att komma med.GR B skrev:Polarn påstod att det är sämre isolering med lösull en en skiva.
Jag har hört att möss inte trivs lika bra i lösull. Stämmer det?
Klicka här för att svara