Bodde på en ganska stor hotell anläggning med fristående hus. Eftersom det var lite kallt på rummet så passade jag på att dra igång en brasa. Är bra erfarenhet av alla kaminer och fick lätt fyr men efter ca 30 min så löste brandlarmet. Var förstås kopplat till 112 så utryckning blev det även om jag ringde och sa att allt var under kontroll.
Dagen efter så fick vi reda på att kaminen var endast en inrednings detalj även om den var kopplad till skorsten (tack och lov). De hade väl inte räknat med att landsbygdsbor skulle checka in.
Vem hade inte eldat där?
Dagen efter så fick vi reda på att kaminen var endast en inrednings detalj även om den var kopplad till skorsten (tack och lov). De hade väl inte räknat med att landsbygdsbor skulle checka in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vem hade inte eldat där?
Ja, om det inte fanns några hinder att elda, så självklart skulle man tända en brasa.Mr9 skrev:
Hur upptäckte du att det var kopplat till 112? Genom att du ringde och försökte hejda utryckningen.
Fanns inget som visade att det var kopplat men misstänkte att det kunde vara kopplat eller att eventuella grannar skulle ringa in då det tjöt både inne och ute rätt rejält.
- 112, vad har inträffat?
-Ja, inte så mycket men jag ringer från xxxxx.
-Ok, hur är läget för er, vi är påväg.
-Ingen fara men kaminen ryker in för oss.
-Ok, då återkallar vi alla utom en bil...
- 112, vad har inträffat?
-Ja, inte så mycket men jag ringer från xxxxx.
-Ok, hur är läget för er, vi är påväg.
-Ingen fara men kaminen ryker in för oss.
-Ok, då återkallar vi alla utom en bil...
Klicka här för att svara