Husägare
· Värmland
· 26 inlägg
Hej jag hr en jävlaa massa plats i min lagård. Funderade på om man skulle hyra ut plats för vinter förvaring av sommar och vinterdäck. Jag har enskilld firma, men inga inkomster från den just nu. Jag tänker att jag förvarar dem snyggt på halvpall, erbjuda viss utkörning i karlstad området. Jag ska inte byta åt nån, det är jag inte nog impotent för.
Några rekommendationer?
är 500 spänn per säsong för mycket?
Bu eller bä?
Några rekommendationer?
Bu eller bä?
Husägare
· Värmland
· 26 inlägg
jo så klart men tänkte som billgare alternativ el nått.
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Brukar inte däckhotell hålla en lagom temperatur också? Eller iallafall påstå det?
Och som sagt du behöver försäkring. Det är möjligt att det ställs krav på brandskydd också, vet ej. Brinner det så kan det lätt kosta 100 milj.
Och som sagt du behöver försäkring. Det är möjligt att det ställs krav på brandskydd också, vet ej. Brinner det så kan det lätt kosta 100 milj.
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Och du behöver personal. Vid säsong kanske du måste lasta in och ut några hundra uppsättningar per dag, inte realistiskt att sköta på en gubbe.
1000kr för att få däcken bytta och sedan förvarade hos en välkänd firma med bra rykte eller 500 spänn för att byta själv och sedan förvara däcken i TS dassiga lada och förhoppningsvis få tillbaka däcken till våren.
Låter inte superlockande.
Låter inte superlockande.
Nog enklare och bättre marknad för vinterförvaring av husvagnar och liknandeAnders Fridholm skrev:
Hej jag hr en jävlaa massa plats i min lagård. Funderade på om man skulle hyra ut plats för vinter förvaring av sommar och vinterdäck. Jag har enskilld firma, men inga inkomster från den just nu. Jag tänker att jag förvarar dem snyggt på halvpall, erbjuda viss utkörning i karlstad området. Jag ska inte byta åt nån, det är jag inte nog impotent för.
Några rekommendationer?
Bu eller bä?
Tror också det är en svår affärside. De flesta har nog plats i sina förråd/garage men väljer ändå däckhotell p g a att man slipper hålla på med dem över huvud taget, boka tid för byte, fika 15 min undet bytet, åk igen med bytta däck. Det är den smidigheten man vill åt. Att bara få halva tjänsten (hotellet) utan både leverans i exakt rätt tid till däckverkstaden samt bytet är inte värt knappt något.
De som byter däck själva är nog ännu mindre intresserade av en hotelltjänst.
Så är det naturligtvis. Det är därför TS halvmesyr är dålig.B bhus2021 skrev:Tror också det är en svår affärside. De flesta har nog plats i sina förråd/garage men väljer ändå däckhotell p g a att man slipper hålla på med dem över huvud taget, boka tid för byte, fika 15 min undet bytet, åk igen med bytta däck. Det är den smidigheten man vill åt. Att bara få halva tjänsten (hotellet) utan både leverans i exakt rätt tid till däckverkstaden samt bytet är inte värt knappt något.
Husägare
· Värmland
· 26 inlägg
Det var en del dryga kommentar men det är väl att vänta...tackar för input iaf.Anders Fridholm skrev:
Några rekommendationer?
Bu eller bä?
Husägare
· Värmland
· 26 inlägg