Hej hej.

Någon som vet hur jag får upp vattenlåset så jag kan rengöra?

Purus heter golvbrunnen.

Mvh

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den är inte som på moderna brunnar att du kan lyfta upp en kopp, dock borde du ha pluggen i hålet när du använder den annars kommer det lukta.

Ok, så på denna modell är det inget som går att lyfta ur?

tonyjohansson skrev:
Ok, så på denna modell är det inget som går att lyfta ur?
Nepp. Bara pluggen som saknas på bilden.

Dumt, hur ska man då kunna rengöra? Är ni 100% säkra på att grejen med hålet i ej går att ta bort? Golvbrunnen är i ett helt stycke. Vet ni vad den heter?

Du kan ju köra ner en rensfjäder i hålet om du har stopp. Annars kan du inte göra så mycket mer än att se till att det är fritt under kanten i botten på skålen. Det var helt enkelt så golvbrunnar såg ut för inte så längesen :)

Edit:

Den ser ut ungefär så här i genomskärning.

Redigerat:
Y
Det är bara den pluggen. Lossa duschmunstycket ifrån slang och spola ner i hålet, eller köp en extra slang till ändamålet, ev klipp bort kopplingen i änden, så kan du lirka ner slangen i smutshålet med gott samvete.

• Gilla
onkels stuga
  • Laddar…
Kommer röret från handfatet fram också bakom den där luckan med hål i? För när jag spolar i handfatet så gurglar det från golvbrunnen.

Y
Brukar vara sammankopplat ja, fast bara du vet hur det är i ditt hus.

tonyjohansson skrev:
Kommer röret från handfatet fram också bakom den där luckan med hål i? För när jag spolar i handfatet så gurglar det från golvbrunnen.
Det sitter en förgrening på avloppet, dvs inte anslutet till brunnens vattenlås.
Ev, så kan man ha plockat bort pluggen i vattenlåset om det är problem med tilluft eller så har det varit på väg att bli stopp i avloppet och då löst symtomen med snorklande golvbrunn genom att ta bort pluggen.

Tack för alla tipps!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.