Hej håller på att bygga om/nytt badrum. Problemet jag har stött på är hur jag skall göra med golvvärmen. Det är alltså en befintlig slinga som ligger som jag hade tänkt låta ligga kvar för att slippa riva upp en stor del utav hallen. Sneväggen som synes skall tas bort och göras rak. Har lagd en regel för illustration.
Då jag helst skulle vilja ha slät 22mm spån skiva och spackla in slingan skulle det funka att sänka bjälklaget 22 mm där den nya väggen ska hamna? För att komma i rätt nivå med den spårade spån skivan som löper vidare emot hallen? Kommer även komplettera med elslinga där vatten rören inte räcker till samt för lite sommar värme. Verkar det som en bra lösning eller finns det någon bättre? Tack på förhand 👍🏻

• Byggarbetsplats för nytt badrum med synliga vattenrör och golvvärmekablar på öppen bjälklag under ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumsrenovering med blottat golv, synliga golvvärmeslingor och isolering. En stege står lutad mot en vägg, och en regel markerar en planerad vägg.
    Skapa konto
  • En hand justerar golvvärmeslangar på ett öppet golv med en regel och spånplattor synliga i ett pågående badrumsbygge.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.