Hejsan! Undrar om någon har erfarenhet av att bila upp betong bredvid golvvärme? Jag har gjutet in golvvärme men vi har i efterhand bestämt oss för att bygga kök med köksö där. El är framdraget till ön men inte vatten och avlopp egentligen skiter jag i det då det bara är rekommendationer men är inte projektet allt för stort är jag inte rädd för att försöka. Så min fråga är om någon har hyrt / köpt en kamera då man tydligt kan se slingorna, jag tänker att man kanske får stänga av så plattan får svalna sen bränna på golvvärmen för att kanske tydligare se exakt hur slingorna ligger.

Tacksam för minsta lilla tips på tekniker, utförande eller olika termiska kameror.

Använde värmekamera när jag skulle borra i golvet på toaletten då jag har vattenburen golvvärme. Funka fint.

Har också använt (hyrd) kamera för att belägga fördelen med ingjutna plåtar. Man kunde tydligt se var plåten fanns ingjuten eftersom den avsatte värmen jämnare över hela ytan. Golvet stängdes av i ett par dagar innan Tyvärr gammal kamera utan några möjligheter än analog video ut, så jag har inga bilder.

J JonssonF skrev:
Hejsan! Undrar om någon har erfarenhet av att bila upp betong bredvid golvvärme? Jag har gjutet in golvvärme men vi har i efterhand bestämt oss för att bygga kök med köksö där. El är framdraget till ön men inte vatten och avlopp egentligen skiter jag i det då det bara är rekommendationer men är inte projektet allt för stort är jag inte rädd för att försöka. Så min fråga är om någon har hyrt / köpt en kamera då man tydligt kan se slingorna, jag tänker att man kanske får stänga av så plattan får svalna sen bränna på golvvärmen för att kanske tydligare se exakt hur slingorna ligger.

Tacksam för minsta lilla tips på tekniker, utförande eller olika termiska kameror.
Lite sent svar, och du har kanske redan fixat det här. Jag renoverade köket i våras och har ingjuten golvvärme. Skulle då få till el i en köksö. Hyrde en värmekamera (Bosch) och det gick utmärkt att se vart det gick fräsa ett spår för elen. Mitt tillvägagångssätt var att låta värmen vara avstängd ett dygn innan och sedan sätta på.

• Gilla
Posselosse och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.