Golvet och listerna är lagt och sambon avslutade golvet vid trappan på detta sätt och sa att ”det är bara att sätta en list där sen” men jag hittar ingen list som är bred nog? Har någon tips på hur vi löser detta på smidigaste sätter UTAN att behöva lyfta golvet?!
Varför blir det inte bra med en nivålist? T.ex. denna ( https://www.bauhaus.se/nivalist-standard-silver-8-10x37x1000mm )
Att täcka hela den äldre grå är lite farligt om trappnosen inte kommer omslutas helt. Man vill ju inte ha en vass kant som avslut.
Att täcka hela den äldre grå är lite farligt om trappnosen inte kommer omslutas helt. Man vill ju inte ha en vass kant som avslut.
Hur löste det sig? Jag har ett likadant problem, funderar på en lösning. Köpte en 10 cm bred tröskellist, men det är inte optimalt. Att fräsa ur trappsteget är omständligt, det är massivt trä under resterna av korkplattorna.
Visa bilaga 389034
Visa bilaga 389034
Klicka här för att svara


