Hej,
Har förra året, under hösten, förberett ett ramverk på den inglasade balkongen för trall. Tanken var sibirisk lärk. Den var slut överallt. Så när den in till slut, tyckte säljaren att vi skulle slå till och lägga den när det blev lite varmare, inte mitt i vintern. Vi köpte, la de på hög fint på balkongen på ramverket. Nu är de flesta brädor vridna, spruckna så man tappar lust. Inte mycket man kan använda.
Så valet blir att köpa nya brädor eller ordna annat.
Alternativ 1: nya brädor. Funderar på termofuru, som tydligen håller bättre form. Hur mjukt är furu, kommer det slitas hemskt av lite stolar? Har lagt ramverket för CC 600, och jag ser rekommendationer på max 500 mm för den typen av trall. Ingen lust att börja om med ramverket, då det va en del jobb att få det rakt på en lutande balkong....
Alternativ 2: fungerar på att lägga skivor av något slag på ramverket och sedan trevlig matta. Vad skulle man kunna lägga?