Hej. Jag efterlyser lösningar för drivdon placerat i väggskåp. Jag har två drivdon som driver spottar över diskbänken som nu är placerade överst i ett av väggskåpen. Har gjort ett försök att kapsla in dem i en dosa modell större men tror det blir för varmt. Hur har ni löst det?

• Drivdon för spottar monterade i ett öppet väggskåp med synliga kablar och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Din lösning är väl så bra det går att göra med dessa grejor i ett köksskåp. Med locket på ser det rent och snyggt ut.
Har svårt att tro att det skulle bli för varm. Vilka iakttagelser har du gjort när det gäller temp i låda med stängt lock?

E etompau skrev:
Din lösning är väl så bra det går att göra med dessa grejor i ett köksskåp. Med locket på ser det rent och snyggt.
Har svårt att tro att det skulle bli för varm. Vilka iakttagelser har du gjort när det gäller temp i låda med stängt lock?
Enda iakttagelse är bara att drivdonen är varma 40+ grader utan locket på. Skulle iof kunna borra ventilationshål men vill se/höra hur andra har löst det.

Så länge de inte blir varmare än den Tc-temperatur som är angiven så är det ok, mätt på drivdonet på punkten "Tc".
Det är svårt att säga då det är två drivdon som påverkar varandra.
Om det bara vore ett drivdon behöver man bara se till att omgivningstemperaturen normalt ligger under Ta-temperaturen.

Du behöver också se till att hålla isär 230 V- och SELV-sidan då ledningarna där inte ser ut att vara klassade för 230 V. Det kommer ut ett rör mycket olyckligt placerat på SELV-sidan.

• Gilla
Langson
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Så länge de inte blir varmare än den Tc-temperatur som är angiven så är det ok, mätt på drivdonet på punkten "Tc".
Det är svårt att säga då det är två drivdon som påverkar varandra.
Om det bara vore ett drivdon behöver man bara se till att omgivningstemperaturen normalt ligger under Ta-temperaturen.

Du behöver också se till att hålla isär 230 V- och SELV-sidan då ledningarna där inte ser ut att vara klassade för 230 V. Det kommer ut ett rör mycket olyckligt placerat på SELV-sidan.
Jag får testa mig fram och mäta tempen.

Bra noterat med SELV sidan. Grenuttagen kommer placeras utanför lådan och därmed lågspänningsledarna utanför. Andra ändan av grenuttag sitter en dubbel isolerade ledare fram till drivdonet.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.