1 609 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Lösning för AC i trappa
Önskemålet och därför den starka rekommendationen från en installatör är helt klart det 😀 Det ger också optimal verkningsgrad med korta avstånd om man bryr sig om dom sista procenten.kashieda skrev:
Vi brydde oss mer om placering/funktion så vi har en väldigt avancerad dragning längs med snedtak ett par svängar genom en kattvind osv.....var lite bökigt för installatören men vi hittade en som var stolt över att han löste ett problem, som det ska vara. Blev jättebra. Fick från ett par andra firmor att det inte fanns några alternativ till att sätta den i trappan...så har gått igenom 100% det som trådskaparen är inne i.
Air move 2.0 har jag fått som förslagL Linnie84 skrev:Har tagit hjälp av en firma för kylning av ovanvåningen. De rekommenderar en luftvärmepump i höjd med detta fönster. Hur ska jag lösa rengöring av filter? Fönstret är ca fyra meter upp och trappan svänger på ett lite lurigt sätt. Är inne på en lång teleskopstege som står mot det översta trappsteget. Någon med annan lösning? Tacksam för hjälp!
Självbyggare
· Västra Götaland
· 17 inlägg
L Linnie84 skrev:
Hade köpt en enklare ac för sovrummet 😉L Linnie84 skrev:Har tagit hjälp av en firma för kylning av ovanvåningen. De rekommenderar en luftvärmepump i höjd med detta fönster. Hur ska jag lösa rengöring av filter? Fönstret är ca fyra meter upp och trappan svänger på ett lite lurigt sätt. Är inne på en lång teleskopstege som står mot det översta trappsteget. Någon med annan lösning? Tacksam för hjälp!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden