Vi har ett nytt badrum och skulle idag montera en elektrisk handukstork. Rördragningen var förberedd så det borde varit en enkel match.
Det är då man upptäcker att slangen har lossnat från dosan. Jag har nu provar med dragfjäder, murarsnöre och kompressor, murarsnöre och en dammsugare. Jag har även skurit upp botten på dosan och kört in en endoskopkamera dock utan resultat.
Finns det någon vänlig själ som har ett bra tips till mig som inte går ut på att såga upp väggen.

Save my day!

såga ur den gamla dosan o sätt i en "senildosa" dessa kan spännas fast med 2 extra skruvas som fäller ut två vingar som låser dosan i väggen.

jag antar att om du får väck dosan kan du fiska upp slangen lättare?

Går det att komma åt den från andra sidan väggen, dvs såga upp en "vanlig" vägg istället för den kaklade väggen.

En liten fråga som kanske är dum. Men är du säker på att du rotar i rätt dosa? Alltså att slangen verkligen går till den dosa som du tror.

Instämmer med föregående, dock kan det vara problem att få ut den gamla dosan, behövs lite råstyrka, akta gipsväggen. Jag tog en kraftavbitare och knipsade sönder den gamla dosan i lämpliga bitarn sen en tång för att vrida ut dem. Sen får man fiska tag i slangen med handen och hålla den medan man för in dragtråd.

/Steve

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.