Jag är på jakt efter aluprofilerna som man har till skjutdörrspartier, tanken är tagen från en medlem som inte verkar vara aktiv på forumet längre.

Jag skall först bygga mig ett par skjutdörrar till en garderob, tanken är en ram och sedan montera in klickgolv som front. Jag hittar inget ställe som säljer aluprofilerna på lösmeter eller byggsatser. Så om det finns någon här som vet vart jag kan vända mig så är jag tacksam.

Kolla med firmor som tillverkar och säljer uterum, balkonginglasningar eller växthus. Kanske det går att handla profiler från t ex Lumi eller andra andra tillverkare av skåpsdörrar. Förklara att ni skadat ett par dörrar och behöver kompletera. . Tror inte Lumi och de andra tillverkar profilerna, utan det är nog någon annan tillverkare av deras profiler. Profilerna kan vara mönsterskyddade, så det gör det svåra att köpa för egentillverkning, men med lite list och knep, går det nog.
Classe har några profiler jag använt till att bygga verktygslådor i vanen med, men de var endast 1 meter långa, kanske de kan fixa andra längder= allt för kunden.....
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=19181945

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.