17 435 läst ·
11 svar
17k läst
11 svar
Ifö soft close toasits sprack!
Då jag nyss satte lite kvarstående silikonfogar i hörnor i badrummet jag renoverade för några månader sedan, satt jag på toaleten med locket nedfällt för att komma åt i ena hörnan. Jag satt vriden 90 gr mot hur man "brukar" sitta på en toa.Jag hörde hur det knirrade lite i locket, men tänkte inte mer på det. 3 sekunder senare knäcktes locket i mitten med sprickan gående nästan hela vägen till framkant. Då jag inte platsar i Biggest Looser (BMI fortfarande <25...) så kan man ju undra hur mycket hållfasthetsprovning Ifö bedrivit med denna toasits. Någon annan på forumet som råkat ut för samma sak? På måndag får Ifö ett samtal ifrån mig!
Angående IFÖ soft close toasits för Sign så håller inte själva toasits ringen. Jag har 2 Sign stolar och båda har gått sönder på detta sättet 2 gånger vardera. Alltså 4 toasits ringar som har spruckit !! Jag väger mest i familjen (Vikt 84 kg) Ny sits kostar 1150:-
Jag köpte ett softclose lock av ett märkte jag inte minns, det är mycket hårt, inte som gamla i rätt mjuk plast! Jag tror det stog att det klarade upp till 200kg, så att man ska kunna stå på det... IFÖ borde väl absolut ha lika eller bättre kvalitet?!
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Ta och prata med Ifö kundsupport, de är bra. Stor chans att de skickar ut ett nytt lock utan alltför mycket diskussion.
Fick kontakt med IFÖ i Bromölla, och de var väldigt hjälpsamma. De kände till problemet och sänder omgående en ny sits, som numera kommer från en ny tillverkare. Kul att det fortfarande finns leverantörer med ansvar, snyggt jobbat.
Tack för hjälpen säger ullton
Tack för hjälpen säger ullton
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Det är som sagt min erfarenhet av dem också. Kul med ett företag som verkligen överträffar förväntningar. En väl hanterad reklamation är rent psykologiskt bättre än om prylarna fungerar från början.
Jag rättar mig i ledet och kan bara meddela att jag också blivit oerhört bra bemött av IFÖ:s kundservice. Hjälpsamma är bara förnamnet!
Men det gäller visst inte i alla tillfällen? KB7 har tydligen haft/har problem som dom skjuter ifrån sig?
Men det gäller visst inte i alla tillfällen? KB7 har tydligen haft/har problem som dom skjuter ifrån sig?
Om dom känner igen dig o ditt företag behövs inget kvitto 
Jag monterade en sign med sensor-spolining på ett "kvälls-jobb"
Men det läckte som sören ur anlutningsröret, ett samtal till kundservice och dom tog på sig allt och skickade ut en "tekniker" till kunden veckan efter. Inga krav på kvitton eller företagsnamn eller dyligt för mig iaf. Bra service!
Men det läckte som sören ur anlutningsröret, ett samtal till kundservice och dom tog på sig allt och skickade ut en "tekniker" till kunden veckan efter. Inga krav på kvitton eller företagsnamn eller dyligt för mig iaf. Bra service!
Ifö = väldigt bra kundservice
Klicka här för att svara