T
Det går bra att byta platta med Tarkett Tarkodry, det är tillochmed ett av deras säljargument för det tätskiktet.
Glöm inte att de gamla skruvhålen i tätskiktet måste tätas enligt tätskiktleverantörens anvisningar.
Men låt förbövelen inte rörmokaren byta plattan bara :)

T Thullen skrev:
Det går bra att byta platta med Tarkett Tarkodry, det är tillochmed ett av deras säljargument för det tätskiktet.
Glöm inte att de gamla skruvhålen i tätskiktet måste tätas enligt tätskiktleverantörens anvisningar.
Men låt förbövelen inte rörmokaren byta plattan bara :)
Ha ha, inte en chans! :)
Vad kan det tänkas ta i tid för en vass plattsättare att byta en platta?

Spelar det någon roll när rörfirman pyntar.. ;)

Jarlingar Jarlingar skrev:
Spelar det någon roll när rörfirman pyntar.. ;)
Ja, på ett sätt gör det det. De som utförde arbetet har sagt upp sig och lämnat ägaren (som är en trevlig prick) ensam kvar att ta hand om det. Tycker lite synd om honom ärligt talat.

Förstår det.

Knacka ner en platta och smaska upp en ny lär utan ansträngning hinnas på en dag.

Ev torktider kan väl ställa till det dock..

Nu kan inte jag Tarkett Tarkodry, men andra tillverkare kräver minimum 50mm skarv.

Dvs en cirkel med diameter 100mm runt skruvhålet för att laga.

Klarar du dig med en platta då?

Utan att veta till 100% så skulle jag säga att 2 hål i en tarkodry dom svetsar man igen man lappar inte så

nino nino skrev:
Utan att veta till 100% så skulle jag säga att 2 hål i en tarkodry dom svetsar man igen man lappar inte så
Så små skruvhål svetsar man igen, helt rätt

Vore det ett alternativ att hitta eller låta tillverka en "extra" täckbricka stor nog att täcka de gamla silikonfyllda hålen. Tror inte man skulle tänka på det om det görs snyggt. Känns inte helt kul att hålla på och knacka ner och byta kakel i ett nytt badrum.

L
Måste bli mycket enklare att ta dit en riktig plåtis som gör en ny bricka som passar
som Alfredo säger , och kostnaden blir nog en bråkdel mot att knacka plattan

L Liteavvarje skrev:
Måste bli mycket enklare att ta dit en riktig plåtis som gör en ny bricka som passar
som Alfredo säger , och kostnaden blir nog en bråkdel mot att knacka plattan
Ja, jag tänker så också. Det bär verkligen emot att knacka ner kaklet.

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.