Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig med ett problem vi har i stugan. En av brädorna i golvet har släppt och vi slår i tårna (aj) ca 2 cm. Kan man laga detta?

Tack på förhand
 
  • Trägolv i stuga med en uppstickande bräda som skapar en 2 cm kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är plankan så lös att det går att pressa ner den i nivå med golvet?

Isf prova med att dra en sträng med vitlim (trälim) och med ett gäng tyngder (bilbatteri, betongsäck, ja ta vad som finns) trycka den i nivå med golvet och låta limmet torka.
Limmet borde bita gott nog i plankan bredvid för att plankan inte ska resa sig igen...
 
  • Gilla
Jesol
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Är plankan så lös att det går att pressa ner den i nivå med golvet?

Isf prova med att dra en sträng med vitlim (trälim) och med ett gäng tyngder (bilbatteri, betongsäck, ja ta vad som finns) trycka den i nivå med golvet och låta limmet torka.
Limmet borde bita gott nog i plankan bredvid för att plankan inte ska resa sig igen...

Tusen tack! Ska köpa trälim och testa :)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.