Vi har nyligen låtit renovera vårt badrum och är helt och hållet nybörjare. Vi var mycket nöjda med firman, som vi upplevde gjorde ett bra jobb. Nu har vi använt badrummet ett tag och efter varje dusch (vi har badkar med badkarsvägg och handdusch) samlas det vatten bredvid golvbrunnen. Vi har som vana att skrapa vattnet mot golvbrunnen efter varje dusch, samt att torka lite med moppen eftersom ventilationen i badrummet inte är den bästa. Men efter en stund bildas en liten pöl där igen, av vatten som runnit ner från väggsidan under badkaret (dit vi inte når med skrapan). Plattan där vattnet samlas står upp lite. Hur hade ni gjort? Fortsatt att torka? Kontakta hantverkaren? Jag vet liksom inte vad som är ett "normalt" fel och vad inte.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I mina ögon ser det ut som minimalt med vatten, dvs det kan inte rinna undan mera.
 
R
Lägg på ett vattenpass och kolla? Eller rulla en golfboll och se vart den tar vägen.
På bilden ser det ut som att vattenmängden är så pass liten att det stannat upp pga fogarna och det är knappast något att bekymra sig över.
 
R
hur ser badkaret ut där det möter väggen? bild?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.