4 734 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Logosol tips på elmotorsåg
Jag har inte sågat bräder med elsåg men jag har en 60 kubiks Stihl som jag ibland klyvsågar med. Det går nog men det tar lång tid och man märker tydligt att sågen är i klenaste laget för det. Om det var något jag gjorde mera regelbundet så skulle jag definitivt vilja ha en större såg men som det är nu så är det inget jag är villig att sätta några större pengar på. Man köper ganska många meter brädor för dom pengar man får lägga ner för att få ett någorlunda effektivt sågverk.
När du skriver elsåg och ingenting om logosols egna skulle jag säga
Så hög effekt som möjligt
Gärna med två svärdsmuttrar så man slipper göra någon egen konstruktion för infästningar. Köp den du hittar...
Efter att ha sågat en hel del skulle jag köra logosols alt bygga en egen med trefas motor.
Jag tror ingenting på att använda en vanlig såg för 230v men tålamod kan även den fege ha....
Gärna med två svärdsmuttrar så man slipper göra någon egen konstruktion för infästningar. Köp den du hittar...
Efter att ha sågat en hel del skulle jag köra logosols alt bygga en egen med trefas motor.
Jag tror ingenting på att använda en vanlig såg för 230v men tålamod kan även den fege ha....
Jag tror en nyckel till framgång för mig är att aldrig prova något annat när jag väl börjat med en 230 voltV Vardon skrev:När du skriver elsåg och ingenting om logosols egna skulle jag säga
Finns ju sådanahär kloner av bensinsågar https://www.amazon.com/Holzfforma-Thunder-Gasoline-compatible-Chainsaw/dp/B096LY6K6B?ref_=ast_sto_dp
Om dom är bra eller värda pengarna finns det hur mycket som helst skrivet om på div forum.
Du har säkert koll på att klyvkedja är bra att ha.
Det var väl en på skogsforum som kört med en eldriven Einhell såg i typ 20 år i sitt sågverk kom jag just ihåg.
Om dom är bra eller värda pengarna finns det hur mycket som helst skrivet om på div forum.
Du har säkert koll på att klyvkedja är bra att ha.
Det var väl en på skogsforum som kört med en eldriven Einhell såg i typ 20 år i sitt sågverk kom jag just ihåg.
Har tänkt köpa en att ha när jag sågar hemma. Men har svårt att motivera att köpa när jag har bra bensinsågar. Har ibland lånat en och det är ju väldigt bekvämt att bara sätta i sladden och köra. Man behöver aldrig fundera om man ska stänga av den när man hämtar nästa stock. Köper nog en vilket år som helstA AndersS skrev:
Min är en Stihl MSE 200C.N Niq skrev:Har tänkt köpa en att ha när jag sågar hemma. Men har svårt att motivera att köpa när jag har bra bensinsågar. Har ibland lånat en och det är ju väldigt bekvämt att bara sätta i sladden och köra. Man behöver aldrig fundera om man ska stänga av den när man hämtar nästa stock. Köper nog en vilket år som helst![]()
Klicka här för att svara