556 läst ·
9 svar
556 läst
9 svar
Loggas ur
Hej!
På sista tiden loggas jag ur automatiskt (efter en viss tid x antal timmar), även att jag inte stänger at webbläsaren.
Förr slapp jag att logga in över huvud taget utan webbläsaren kom ihåg mig.
Har npgon forummjukvara eller regler ändrats?
På sista tiden loggas jag ur automatiskt (efter en viss tid x antal timmar), även att jag inte stänger at webbläsaren.
Förr slapp jag att logga in över huvud taget utan webbläsaren kom ihåg mig.
Har npgon forummjukvara eller regler ändrats?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Finns det någon fler som har problem med att de blir utloggade?puu skrev:
puu,
Sedan någon vecka tillbaka har vi fixat single sign on mellan forumprogramvaran och wikin (som vi inte relanserat än) - jag kan tänka mig att problemet hänger ihop med det - men först skulle jag vilja fråga.
1. Vilken webbläsare och version (Internet Explorer 8, Firefox 3.5.7, Safari 4.0.4, Chrome 3.0.195.38) använder du?
2. Från vilken sida loggar du normalt in - från Byggahus forum, från Byggahus startsida eller från någon annan sida på Byggahus?
3. Klickar du på något särskilt när du loggas ut?
4. Kan du säga något om hur ofta du blir utloggad - varje timma, var tredje timma, 1 gång om dygnet eller med någon annan frekvens?
5. Vet du att du har ändrat några av dina standardinställningar i webbläsaren? Om ja, kommer du ihåg vilka?
Förr var jag inloggad jämt både hemma och på jobbet.
I går blev jag utslängd efter bara några inaktiva timmar (3 kanske) här på jobbet och jag kör firefox 3.5.7.
Loggar in från forumsidan (direktlänk). Det är även den jag använder när jag märker att jag inte längre är inloggad.
Inga direkta inställningsändringar.
I går blev jag utslängd efter bara några inaktiva timmar (3 kanske) här på jobbet och jag kör firefox 3.5.7.
Loggar in från forumsidan (direktlänk). Det är även den jag använder när jag märker att jag inte längre är inloggad.
Inga direkta inställningsändringar.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
puu, testa rensa ut kakor, cache med mera. Ofta brukar det lösa problemen.
Klicka på Verktyg > Rensa ut tidigare historik... i Firefox.
Du kan också göra som Mikael_L, bara ta bort cookies från byggahus.se. Det gör du under Verktyg > Inställningar... > fliken Sekretess > knappen Visa kakor... .
Klicka på Verktyg > Rensa ut tidigare historik... i Firefox.
Du kan också göra som Mikael_L, bara ta bort cookies från byggahus.se. Det gör du under Verktyg > Inställningar... > fliken Sekretess > knappen Visa kakor... .
Klicka här för att svara